Moottorin huohotus.
Ei saa puhaltaa öljytikunreiästä eikä korkista jos sen käydessä ottaa pois.
Jos korkissa on niin kova imu että poisottamisessa saa tosissaan nostaa niin silloinkin on hommat tukossa.
Auton käydessä jos kuuluu joutokäynnin paikkeilla vinkuva ääni ja se loppuu kun nostaa öljytikun tai ottaa korkin pois niin se on myös merkki huohotuksen viasta.
Jos mahd. kurkkaa jakopään koteloon onko öljyvuotoa?
Jos on, voi olla vain nokan tiiviste tai sitten vvt pyörä(t) niin kuluneet että menevät uusiksi.
Vvt pyörien akselinsuuntaista välystä siitä tuskin pääsee katsomaan, olis hyvä olla välyksettömät tai alkavat pian vuotamaan.
Tuota uudemman generaation moottoria on lyhennetty tuuman verran että on saatu jotenkin se sopimaan sinne
Apulaitteiden sijoittelu on ikävämpi kun vertaa vanhempiin, laturi ja ilmastoinnin kompura siis.
Jos vaikka ilmastoinnin kompr. leikkaa kiinni niin meno loppuu melko pian. Voima tulee pumpulle kampiakselilta ja jos jättää sen hihnan pois niin ei mennä pitkälle kun laturi ottaa käytön kompuran pyörältä. (2eri hihnaa)
Ohjaustehostimen pumppu noissa on sähköinen, repsikan puolen sisälokarin takana.
Onko jakopää koska laitettu?
Vaihteistohan on varmaan hyvä jos joskus öljyt vaihdettu.
Ite vetelen ohjelmoidulla S60 T-5 2001 mallilla automaattina, ajettu n.455000km, tiedä sit heikkoudesta?
Sori avautuminen mutta meillä on tuommonen 6v manuaali ja sen on tullut huomaamaan...
Ittehän kysyit.