Kulkukoira  Proturbo

V90 T8 plug in hybrid range

  • 5 Vastauksia
  • 2467 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Passo1983

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
V90 T8 plug in hybrid range
« : 21.10.2021, 19:41:22 »
Iltaa taas,

Eli sellainen kysymys että lataako teillä muilla tuo range aina siihen 39-40km (44-45km täyssähköllä) ja auto ilmoittaa että lataus valmis ?

Mulla yleensä lataa tuohon rangeen, mutta muutaman kerran käynyt niin että lataa vain niin että range näyttää 32km (esim eilen ja tänään) ja auto ilmoittaa että lataus valmis.

Onko kelillä jotain vaikutusta tähän asiaan, tai  jollain muulla, vai pitääkö tästä huolestua ?

koitin nettiä ja tätä foorumia selailla mutta en oikein asiasta tietoa löytänyt.

Poissa tj86430

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 243
Vs: V90 T8 plug in hybrid range
« Vastaus #1 : 21.10.2021, 19:51:57 »
Iltaa taas,

Eli sellainen kysymys että lataako teillä muilla tuo range aina siihen 39-40km (44-45km täyssähköllä) ja auto ilmoittaa että lataus valmis ?

Mulla yleensä lataa tuohon rangeen, mutta muutaman kerran käynyt niin että lataa vain niin että range näyttää 32km (esim eilen ja tänään) ja auto ilmoittaa että lataus valmis.

Onko kelillä jotain vaikutusta tähän asiaan, tai  jollain muulla, vai pitääkö tästä huolestua ?

koitin nettiä ja tätä foorumia selailla mutta en oikein asiasta tietoa löytänyt.
Eikös se nyt kuitenkin lataa akun täyteen, ja sitten se yrittää jostain päätellä kuinka pitkälle sillä pääsee?

Poissa Passo1983

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: V90 T8 plug in hybrid range
« Vastaus #2 : 21.10.2021, 19:57:03 »
Eikös se nyt kuitenkin lataa akun täyteen, ja sitten se yrittää jostain päätellä kuinka pitkälle sillä pääsee?

Joo siis pistokkeen valo on joko kiinteä vihreä tai sammunut, eli pitäisi senkin puolesta olla täynnä, ja mittaristossa siis lukee että lataus on valmis.

Olisi vaan kiva tietää mistä tuo johtuu tai mistä se päättelee tuon matkan mitä sen hetken täydellä latauksella voisi päästä...

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 514
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: V90 T8 plug in hybrid range
« Vastaus #3 : 10.02.2022, 20:28:56 »
Heippa!
On kyllä aika perus/tyhmä kysymys, mutta voisitteko kertoa viisaammat miten tuo T8 tekniikka toimii siis sen akuston ja sähkömoottorin suhteen? Jos/kun akku loppuu (30-40km?) ajossa, niin onko auto sitten ns. "itselataava" eli auton liike ja polttomoottori pyörittävät myös sitä hybridisysteemiä vai tuleeko T8:sta sitten ihan etuvetoinen akkumöhkö? Sen AWD:n voi vissiin kytkeä pakotetusti koko ajan päälle eli silloinhan auto toimii ainakin koko ajan hybridinä? Mitä se hybridi-ajotila siis käytännössä tarkoittaa? Olen kuitenkin sitä mieltä, että V90 T8 voisi olla kohtuu taloudellinenkin vs. XC60 T8... Sama tekniikkahan noissa silti on. Kaverilla ollut tuo XC60 T8 ja talvisin mennyt +10L ja joskus jopa 15L, kuulostaa kyllä aika karulta...

En siis tiedä onko tuota valmis vielä(kään) hybrideihin vai vaihtaisiko sitten joskus kokonaan sähköön... Onhan tuo bensankin hinta aika sama nyt kuin diesel tai melko marginaalinen 7-10snt hintaero nyt helmikuu 2022 eli vähän miettinyt, jos saisi vaihdettua jonkun vähän ajetun 2018-2019 V90 T8:n nykyisen D4 CC tilalle vai onkohan tuo sen väärti, jos välirahat liikkuu kuitenkin +10t tai suunnilleen 10-12t välissä mitä olen katsellut. Ostaa tuolla rahalla kyllä aika monta tuhatta litraa dieseliäkin  :buck2:
1. XC60 T8 TE MY2020 126tkm Denim Blue 19" Goodyear kesä/Michelin kitkarenkaat. 2 edellistä Volvoa :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm Osmium Grey
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm "Joku vihreä"
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12712
Vs: V90 T8 plug in hybrid range
« Vastaus #4 : 11.02.2022, 07:06:25 »
Kuulostaa että kaverisi ei pahemmin lataile omaa autoaan. Muuten ei selitä noita lukuja. Vaikka akusta loppuu varaus niin kyllä se taka-akseli tekee siellä työtä. Polttomoottorin yhteydessä on laturi joka ohjaa sinne tarvittaessa virtaa. Autosta löytyy myös Charge mode joka polttomoottorilla lataa akustoa. Jos ei tarvi korkeaa maavaraa niin ehdottomasti V90. Vuosi sitten vertailin 60-sarjaa ja 90-sarjaa. Sisustan materiaaleissa S/V90 on parempi kuin XC60 vaikka hinta about sama. XC60 sisusta on yks yhteen samaa kuin S/V60 jotka on taas halvempia kuin S/V90.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 799
  • www.vrcf.fi
Vs: V90 T8 plug in hybrid range
« Vastaus #5 : 12.02.2022, 10:58:36 »
Kuulostaa että kaverisi ei pahemmin lataile omaa autoaan. Muuten ei selitä noita lukuja. Vaikka akusta loppuu varaus niin kyllä se taka-akseli tekee siellä työtä. Polttomoottorin yhteydessä on laturi joka ohjaa sinne tarvittaessa virtaa. Autosta löytyy myös Charge mode joka polttomoottorilla lataa akustoa. Jos ei tarvi korkeaa maavaraa niin ehdottomasti V90. Vuosi sitten vertailin 60-sarjaa ja 90-sarjaa. Sisustan materiaaleissa S/V90 on parempi kuin XC60 vaikka hinta about sama. XC60 sisusta on yks yhteen samaa kuin S/V60 jotka on taas halvempia kuin S/V90.

Mulla oli syksyllä sama vertailu. Entinen oli V90 D5 AWD inscription ja kävin ajamassa useaa XC60 T8 mallia. Jotenkin se tuntui V90:n jälkeen ns. halpismallilta. Kävin sitten vielä ajamassa tämän nykyisen V90 T8 mallin ja kaupathan siitä tuli samantien. Ainakin mulla tuo diesel V90 veti nassuunsa dieseliä keskimäärin noin 7L. Tämä nykyinen T8 on jopa yllättänyt "taloudellisuudellaan". Pitkällä matkallakaan ei kulutus nouse pilviin. Kävin vasta viimeviikolla Helsinki-Tampere-Helsinki keikan heittämässä, niin, että latasin vain lähtiessä täältä. 5,8 oli koko matkan keskikulutus. Mielestäni ei paha tämän painoiselle norsulle.
V90 T8 2020 Inscription

 

RallyBaron  Samppasport