Oliko vika lopulta kuitenkin siinä solenoidissa? Luulisin niin. Solenoidi kannattaa ostaa Volvolta (200 e), eikä mistään muualta, niin säästyy paljolta turhalta vaivalta.
Vieläkään ei aukottomasti ole selvinnyt missä vika.
Nyt huohottimen vaihdon jälkeen vikavalo tuli toissapäivänä ensimmäistä kertaa.
Tähän asti antanut melkein heti koodia torque monitoring (ECM-990F) ja nyt kun vikavalo jälleen syttyi, oli tämän koodin lisäksi koodi ECM-640A, eli camsaft control intake.
Nyt pysyi valo sammuksissa ainakin 1500km ja muutaman kuukauden.
Solenoidin siis puhdistin huolella ja siitä tuli mielikuva että hyvin kepeästi liukuu. Tosin ei sekään pois suljettua ole että vika kuitenkin löytyisi sieltä.
Viittaako vika solenoidiin vai mahdollisesti virheelliseen VVT-pyörän asennukseen vai mihin lie? Pystyykö näitä poissulkemaan joku harrastaja Oulun seudulta joka omistaa VIDA:n?
Ei kiinnostaisi summassa vaihdella osia kun tuntuu olevan niin sitkeä vika paikallistaa.
Kommenttina vielä että lopultakin MAP-anturin koodi on pysynyt poissa ja tämä erittäin todennäköisesti aiheutui huohottimen vuodosta (imuvuoto).
Kaasuläppäkotelon ongelmiinkaan en usko.
Olisi mukava löytää vika jolloin voisi huolettomasti ajella mutta vaikeaa on.