ECM-5200 Impulssianturi. Signaali virheellinen, B5254T2
Tulosta
Vikakooditiedot
Tila
Ohjausyksikkö laskee vauhtipyörän hampaat impulssianturin avulla. Jos ohjausyksikkö havaitsee vähintään yhden hampaan liikaa (liian suuri signaali) tai yhden hampaan liian vähän (liian pieni signaali) tietyn ajan sisällä, muistiin tallentuu vikakoodi ECM-5200.
Ohjausyksikkö tunnistaa vauhtipyörän yläaseman impulssianturin signaalin avulla. Jos ohjausyksikkö ei pysty havaitsemaan nokka-akselin yläasemaa (signaali virheellinen) tai jos yläaseman viiteasemat jäävät ajoittain pois, muistiin tallentuu vikakoodi ECM-5200.
Korvaava arvo
Jos nokka-akselin anturi on mukautettu, ohjausyksikkö käyttää nokka-akselin anturin signaalia
VVT-säätely estetään
Moottorin käyntinopeutta rajoitetaan.
Mahdollinen lähde
Liian suuri signaali:
Signaalihäiriöitä.
Liian pieni signaali:
Impulssianturi väärin asennettu
Viallinen vauhtipyörä/käynnistyshammastus.
Signaali virheellinen:
Signaalihäiriöitä
Kosketusresistanssia liitännöissä
Impulssianturi väärin asennettu
Ajoittaisia vikasyitä impulssianturin johdinkimpussa.
Signaali puuttuu:
Signaalihäiriöitä
Kosketusresistanssi ja hapettuma.
Vian oire[et]
Moottori käynnistyy huonosti
Huonompi ajettavuus.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tarkasta, että impulssianturi on oikein asennettu.
Tarkasta, onko impulssianturin pistokkeessa ajoittaista kosketusresistanssia tai hapettumaa.
Impulssianturi on herkkä häiriöille, joiden lähde voi olla läheinen jännitejohdin kuten käynnistysmoottorin kaapeli tai vastaava suurta virtaa johtava johdin. Häiriöt ilmenevät tällöin käynnistyksen yhteydessä.
Häiriöt voivat aiheuttaa käynnistysvaikeuksia, moottori ei käynnisty lainkaan, käyntinopeusmittari värisee käynnistettäessä jne.
Siitäpä tutkimaan. Anturi käteen ja mittailemaan.