Moro.
Onkos antaa mitään vinkkiä?
V70 2001 T5, yhdellä VVT:llä, ei pa paineanturia.
Sama vaiva vaivannut jo pitkään, ja välillä jaksan taas paneutua siihen, kohta kerrallaan. :-)
Auto siis tekee niin että kun käynnistää niin ekalla kerralla saa sahata vaikka akun loppuun, ei lähde, mutta jos ekalla kerralla vain hiemian pyöräyttää konetta ja sitte starttaa uudestaan ni hyppää käyntiin kun palmun alta, aina. On kokeiltu käyttää avainta monta kertaa virroissa että pumppu käy useasti, ja kaikki poppakonstit on käytetty, ei vaan auta.
Vaihdettua osaa on vaikka ja mitä, aina kun joku volvotietäjä on veikannut ni on tarkistettu ja vaihdettu. Vaan ominaisuus on ja pysyy. :-)
Vaihdettua on pitkä listä, polttoaineyksikkö, imm, puolat, ajoneston rengas, tulpat, alipaineletkut käyty läpi, ja vaikka mitä, ei vaikutusta.
Viimein muistan nyt eron vanhaan, eli ennen ongelmaa kun moottorin pysäytti niin ahtomittari jäi näyttämään alipainetta, nyt se nousee heti nollille.
Vikakoodeja ei oo koskaan ollu, eikä oo nytkään, eli päättelisin että vika on jossain sellaisessa mikä ei ole anturin takana mikä voisi koodia antaa.
Imusarjan alta lähtee alipaineletku joka yhtyy toiseen letkuun joka menee ilmeisesti evap venttiililtä imuputkeen.
Tässä on kahdessa kohtaa takaiskut.
Yksi on imusarjan alla ja sallii virtauksen imusarjaan päin, ja toinen on ennen ahdinta, sallii virtauksen ahtimeen/imuputkeen päin, onhan nää oikein?
Toinen kysymys:
Oon kuullut legendaa että nää olis tosi tarkkoja starteistaan, että jos startti ei pyritä konetta riittävällä nopeudella niin ecu ei ymmärrä antaa kipinää. Onkos mitään perää?
Startti on terveen kuuloinen, mutta eihän sitä tiedä.
Ihan satunaisesti, tyyliin kerran kymmenestä, kuten aamulla, lähti laakista käyntiin.
Onkos raadilla mitään noista takaiskuista tai startista?
Takerteleva takaisku ehkä selittäisi ton pysäyttämisen jälkeisen alipaineen puuttumisen, mutten tiedä onko riittävä syy tohon käytökseen.
Joku simppeli juttu oltava, kun muuten toimii kuin kello.
Ite vielä aattelin kokeilla mäkilähtöä, että lähteekö sitte kerralla, siitä vois ainakin jotain taas päätellä eteenpäin.
Pitääkin alkaa pistää pihalle aina mäen kohtaan parkkiin ni pääsee kokeilemaan.
Vinkkejä?
Lähinnä noihin alipainehommiin, ja starttiin, muut asiat on melko läpikäytyjä jo.