Eikö tuo kannattaa turbo tutkia ensin, ettei sieltä työnnä öljyä imupuolelle?
Joo, turbo oli jo aluksi käsissä. Aksiaalivälystä ei tunnu enkä saanut mittakelloa mahtumaan että olis saanut mitattua oikeasti aksiaalivälyksen. Säteensuunnassa akseli kyllä keinuu mutta ei mihinkään kiinni ota. Turbolta ei ainakaan tyhjäkäynnillä tullut öljyä läpi painepuolelle. Voishan se toki vuotaa pakopuolelle.
Eikä nää suuttimetkaan vaikuta syyllisiltä. 4. ja 5. oli kyllä aika tukossa.
Luulen,että tuon savun muodostuksen suurin syy on reilussa huohotuksessa. Tukkeumia en ole löytänyt. Lisäksi tein ohitusputken tuolta öljyloukulta jotta sain paremman virtauksen. Huohotus väheni aavistuksen.
Mahtaisko suurin syy löytyä venttiilin ohjurikumeista...en tiedä...ainakaan vielä.
Mitenkähän näihin on tehty läpivirtausmittauksia? Hehkun reikäänkö pitäs keksiä joku adaptarie mittaria varten.
Olen kiitollinen kaikista ehdotuksista tuon savutuksen löytämiseksi. Polkaistaessa sitä tulee sen verran, ettei sitä kehtaa konttorille viedä. Menee just leima vanhaksi. Tää on seissy tammikuusta asti ja silloin ei asiaan liittyviä vikakoodeja löytynyt ( oli Vida lainassa)