Kulkukoira  Proturbo

V60 T8 - onko muilla havaintoja: ei aina lähde ruudusta tehopyynnön mukaisesti

  • 4 Vastauksia
  • 1036 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa maxattack

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Useimmiten kun pysähtynessä tilassa kaasupoljinta painaa hieman enemmän niin jos ajotila on Power (ensisijaisesti polttomoottori ja tehoa anteliaasti, lisävoimana sähkö), niin auto lähtee odotetusti suhteessa kaasupolkimen asentoon. Toisinaan ehkä 1 kerta kymmenestä, joskus 2 peräkkäinkin auto lähtee etanana liikkeelle (vaikka kaasu olisi 33%-50%) ja sitten yhtäkkiä ikäänkuin huomaa että kaasuahan on pyydetty paljon enemmän ja kiihdyttää hetkessä sen mukaisesti eli kuin yhtäkkiä olisi painettu kaasu pohjaan vaikka kenkä oli täsmälleen samassa asennossa koko ajan.
Onko muilla vastaavanlaista havaintoa ja jos oli, niin mikä oli huollon/takuun response asiaan. Itsellä vielä jatkotakuuta voimassa eli aion viedä takuukorjausviaksi, mutta olisi hyvä tietää onko yksilötapaus vai yleistä toimintaa.
V60 T8 2020 (ex: V70 D5 2009, V70 Classic 1999)

Poissa Volvorules

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Useimmiten kun pysähtynessä tilassa kaasupoljinta painaa hieman enemmän niin jos ajotila on Power (ensisijaisesti polttomoottori ja tehoa anteliaasti, lisävoimana sähkö), niin auto lähtee odotetusti suhteessa kaasupolkimen asentoon. Toisinaan ehkä 1 kerta kymmenestä, joskus 2 peräkkäinkin auto lähtee etanana liikkeelle (vaikka kaasu olisi 33%-50%) ja sitten yhtäkkiä ikäänkuin huomaa että kaasuahan on pyydetty paljon enemmän ja kiihdyttää hetkessä sen mukaisesti eli kuin yhtäkkiä olisi painettu kaasu pohjaan vaikka kenkä oli täsmälleen samassa asennossa koko ajan.
Onko muilla vastaavanlaista havaintoa ja jos oli, niin mikä oli huollon/takuun response asiaan. Itsellä vielä jatkotakuuta voimassa eli aion viedä takuukorjausviaksi, mutta olisi hyvä tietää onko yksilötapaus vai yleistä toimintaa.

Jos ajan purella ja vaihdan esim. Valoissa Powerille ja kiihdytän, niin ei anna lähellekään kaikkia tehoja ulos vaikka polttomoottori olisi lämmin. Jos lähden heti alusta liikkeelle polttomoottorilla, niin silloin antaa ulos kaikki. Itsekin olen tuota ihmetellyt. Jos meinaat selvittää huollosta tuota, niin ilmoita ihmeessä onko normaalia. Minulla XC60 T6 vm.2022.

Poissa maxattack

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
On ollut huollossa tällä kuvauksella kaksikin kertaa eivät ole saaneet toistumaan ongelmaa ja kun ei tule vikakoodia tarkoitushakuisella koeajolla, niin väittävät ettei pysty korjaamaan.
Poissuljettu on ainoastaan kaadupolkimen asennon tunnistus, koska siinä on tuplavarmistus asennon havainnoinnissa ja siitä syntyy vikakoodi jos toinen antureista indikoisi eri asentoa.
Mulla siis ajotilana Power, jolloin bensamoottori käy koko ajan ja sähkömoottorista otetaan lisätehot. Täytyy kokeilla vielä 'launch control' -menettelyn käyttöä että tapahtuuko silloinkin vai liittyykö nimenomaan paikallolosta tyhjäkäynniltä lähtöön ja kiihdytykseen.
V60 T8 2020 (ex: V70 D5 2009, V70 Classic 1999)

Poissa Volvorules

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
On ollut huollossa tällä kuvauksella kaksikin kertaa eivät ole saaneet toistumaan ongelmaa ja kun ei tule vikakoodia tarkoitushakuisella koeajolla, niin väittävät ettei pysty korjaamaan.
Poissuljettu on ainoastaan kaadupolkimen asennon tunnistus, koska siinä on tuplavarmistus asennon havainnoinnissa ja siitä syntyy vikakoodi jos toinen antureista indikoisi eri asentoa.
Mulla siis ajotilana Power, jolloin bensamoottori käy koko ajan ja sähkömoottorista otetaan lisätehot. Täytyy kokeilla vielä 'launch control' -menettelyn käyttöä että tapahtuuko silloinkin vai liittyykö nimenomaan paikallolosta tyhjäkäynniltä lähtöön ja kiihdytykseen.

Itse uskoisin että softassa on jonkunlainen "säästötila", eli jos ajaa sähköllä ja sitten yhtäkkiä siirrytään koko tehoreserviin, niin öljynkierron, moottorin optimaalisen lämmön yms johdosta ei kierrätä täysillä, että ei tule moottorivaurioita. Itselläni on tapahtunut kerran jopa vaaratilanne kun olen tarvinnut pikaisesti tehoa ja moodi on ollut purella ja sitten laitoin powerille eikä tapahtunut kuin melko laiskaa kiihtymistä, eikun jarrut pohjaan melkein pysähtymiseen asti kunnes joku sitten päästi haluamalleni kaistalle. Todella ärsyttävä toiminto, jos se on tarkoituksella sinne tehty ja jos on tehty, niin siitä pitäisi jossain manuaalissa olla myös maininta, mutta näin ei ole joten kyseessä on selkeä virhe tuotteessa. Mutta joo, vaikeahan tuokin on taas todentaa, kun huollossa ei tietenkään mitään tällaista ilmene, kyllä varmasti ilmenee, koska tuo toistuu itselläni vaikka joka päivä, jos niin haluan.

Poissa maxattack

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Lisätietoa: näyttää nyt että kun muutin toimintaani niin, että paikalta liikkeelle lähtiessäni käytössä on nykyään Power + D-valinta, niin ongelmaa ei esiinny ehkä ollenkaan (pari epävarmaa casea 1.5kk aikana että tapahtuiko vai ei) kun taas aiemmin käytin Power + B. Aiempaa "viivästetty tehontarjonta" -toimintaa on saattanut olla avittamassa myös etupuskurin piilossa oleva johtosarjan liitin joka oli saanut kosteutta, ja joka vaihdettiin uuteen siinä kohtaa kun myös muutin "kuljettajan käyttäytymistä" Power +D -käyttäjäksi.
Olispa saatavana V60 T6/T8 reference guide tai advanced user guide, niin tulisi kyllä ostettua ja luettua, kun nuo normaalimanuaalin ohjeet on varsin pyöreitä lauseita "Ollessanne mahdollisesta liiallisesta vauhdistanne huolestunut, vähentäkää kaasupolkimeen kohdistamaanne voimaa kunnes kuljettajan näytön nopeuden indikointi näyttää alkuperäisiä vähäisempiä numeroita ja katsetta kääntäessänne tien vieressä mahdollisesti olevan puuston puunrunkojen näennäinen ohisiirtymä suhteenne hidastuu" (Ei todellinen lainaus, vaan suuntaa-antava ;))
V60 T8 2020 (ex: V70 D5 2009, V70 Classic 1999)

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy