KL-varaosat  Race.fi

B200ET Turbo hajalla(ko)?

  • 26 Vastauksia
  • 9000 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: B200ET Turbo hajalla(ko)?
« Vastaus #15 : 02.08.2012, 09:03:53 »
Kyllä

« Viimeksi muokattu: 06.08.2012, 20:55:59 kirjoittanut HembalanD »
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

hevonen

  • Vieras
Vs: B200ET Turbo hajalla(ko)?
« Vastaus #16 : 02.08.2012, 10:09:21 »

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: B200ET Turbo hajalla(ko)?
« Vastaus #17 : 02.08.2012, 15:36:04 »
Osaan lukea :P
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

hevonen

  • Vieras
Vs: B200ET Turbo hajalla(ko)?
« Vastaus #18 : 02.08.2012, 23:27:31 »
Osaan lukea :P
Se on ihan hyvä mutta vastaan silti mielelläni itse minulle esitettyihin kysymyksiin, kiitos.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9523
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: B200ET Turbo hajalla(ko)?
« Vastaus #19 : 05.08.2012, 15:28:31 »
Juu tyhjäkäyntimoottorin olen putsannut jo monesti, mutta ei tunnu auttavan (HUOM. Käy vain kylmänä huonoa tyhjäkäyntiä). Lämpösenä käy hienosti.

Omasta putsasin suuttimien liittimet oxide cleanilla ja vaikutti että olis parantanut tuota kylmästä lähtemistä. Ei kyllä kokonaan poistanut huonoa kylmäkäyntiä. Lurautin sen jälkeen myös puhdistusaineen tankkiin, mutta se ei ole ehtinyt vielä kauaa vaikuttaa (parisenkymmentä km).

Pitäisikös suuttimien istua imusarjan ja bensakiskon välissä kuinka jämäkästi? Nämä heiluu huomattavan paljon sormien välissä. Ei kuitenkaan näyttänyt vaikuttavan käyntiin kun suihkin bräkleeniä kylmän koneen ontuessa tyhjäkäyntiä.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa 855R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
Vs: B200ET Turbo hajalla(ko)?
« Vastaus #20 : 06.08.2012, 15:08:04 »
Kattokaapa muuten ettei "rane" ole laittanut töpseleitä väri/ väriin...
Lämpöanturi ja tk-moottori meinaan. Ne menee oikein kun eivät mene väri väriin... :uglystupid2:
Kävin tarkistamassa tuon asian, mutta eihän töpseleitä edes voi saada väärin koska tyhjäkäyntimoottorille menee kolme nastainen töpseli ja lämpöanturille menee kaksi nastainen töpseli :O Vai oonko ymmärtänyt jotain väärin?
Omasta putsasin suuttimien liittimet oxide cleanilla ja vaikutti että olis parantanut tuota kylmästä lähtemistä. Ei kyllä kokonaan poistanut huonoa kylmäkäyntiä. Lurautin sen jälkeen myös puhdistusaineen tankkiin, mutta se ei ole ehtinyt vielä kauaa vaikuttaa (parisenkymmentä km).

Pitäisikös suuttimien istua imusarjan ja bensakiskon välissä kuinka jämäkästi? Nämä heiluu huomattavan paljon sormien välissä. Ei kuitenkaan näyttänyt vaikuttavan käyntiin kun suihkin bräkleeniä kylmän koneen ontuessa tyhjäkäyntiä.
Itse tehnyt myös saman homman että putsannut nuo suuttimien liittimet. Oli kyllä lujasti hapettuneet, mutta ei ollut huomattavaa eroa käyntiin putsauksen jälkeen. Itselle nuo suuttimet liikkuu kans aika reilusti kiskon ja imusarjan välissä, mutta ei ole ollut ongelmia niiden kanssa. Kyllähän niiden kuuluukin aina hieman siinä liikkua.
Volvo 740 D24T ja Toyota Soarer 2.5GTT

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B200ET Turbo hajalla(ko)?
« Vastaus #21 : 06.08.2012, 15:12:02 »
Ne, mitkä oikeesti sekottuu, on starttisuuttimen liitin ja lämpöanturin liitin, ne kun kytkee väri väriin ni pieleen meni, värit ristiin ja rokki soi.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

hevonen

  • Vieras
Vs: B200ET Turbo hajalla(ko)?
« Vastaus #22 : 06.08.2012, 17:13:03 »
Ne, mitkä oikeesti sekottuu, on starttisuuttimen liitin ja lämpöanturin liitin, ne kun kytkee väri väriin ni pieleen meni, värit ristiin ja rokki soi.
Kiitos tarkennuksesta, olin huolimaton. P> Vanhuus ei tuu yksin.
Eli veli Hembaland vastasi myös puolestani väärin. :kukkia:

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: B200ET Turbo hajalla(ko)?
« Vastaus #23 : 06.08.2012, 20:55:18 »
Kiitos tarkennuksesta, olin huolimaton. P> Vanhuus ei tuu yksin.
Eli veli Hembaland vastasi myös puolestani väärin. :kukkia:
:hello:
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa 855R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
Vs: B200ET Turbo hajalla(ko)?
« Vastaus #24 : 07.08.2012, 18:11:15 »
En oo oikeen vieläkään ymmärtäny tuota "värit ristiin" juttua, koska starttisuuttimen liitin on musta ja lämpöanturin liitin on kans musta. Ainoan eron liittimissä huomasin että, starttisuuttimen liittimelle tulee kolme johtoa ja anturin liittimelle tulee kaksi johtoa. Kumminko päin niitten liittimien nyt sitten pitäis olla? Mutta anyway.. Otin lämpöanturin liittimen ja starttisuuttimen liittimen irti ja vaihdoin ne toisin päin. Laitoin auton käyntiin ja olevinaan lähti paremmin käyntiin, hetken siinä kaasuttelin jolloin tyhjäkäynti nousi n.1200rpm. Laitoin tk-moottorin liittimen takaisin kiinni (ollut jo kauan pois käytöstä, koska kierrokset seilaa sen ollessa käytössä). No nyt sitten kierrokset nousi 2500rpm ja ei laskenut sieltä enään. Sammutin auton ja yritin uudestaan käyntiin. Kävi vaivalloisesti tyhjäkäyntiä mutta ei kärsinyt antaa yhtään kaasua. Vaihdoin liittimet taas niin päin niinkuin ne on ollutkin. Auto lähti käyntiin, mutta tyhjäkäyntikierrokset seilas taas. Otin sitten tk-moottorin liittimen irti ja taas kävi normaalisti 800-900rpm, mutta välillä yrittää hieman "tukehtua". Kävin pienen testilenkin ajamassa ja annoin kunnolla kenkää koneelle. Kun tulin takaisin pihaan niin kierrokset seilas taas 500-1500rpm vaikka tk-moottori ei ollut edes käytössä. Kierrokset seilas semmosen 30sek jolloin taas rauhoittui ja kävi suhtkoht normaalia tyhjäkäyntiä :O
Volvo 740 D24T ja Toyota Soarer 2.5GTT

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B200ET Turbo hajalla(ko)?
« Vastaus #25 : 07.08.2012, 21:20:07 »
En oo oikeen vieläkään ymmärtäny tuota "värit ristiin" juttua, koska starttisuuttimen liitin on musta ja lämpöanturin liitin on kans musta. Ainoan eron liittimissä huomasin että, starttisuuttimen liittimelle tulee kolme johtoa ja anturin liittimelle tulee kaksi johtoa. Kumminko päin niitten liittimien nyt sitten pitäis olla? Mutta anyway.. Otin lämpöanturin liittimen ja starttisuuttimen liittimen irti ja vaihdoin ne toisin päin. Laitoin auton käyntiin ja olevinaan lähti paremmin käyntiin, hetken siinä kaasuttelin jolloin tyhjäkäynti nousi n.1200rpm. Laitoin tk-moottorin liittimen takaisin kiinni (ollut jo kauan pois käytöstä, koska kierrokset seilaa sen ollessa käytössä). No nyt sitten kierrokset nousi 2500rpm ja ei laskenut sieltä enään. Sammutin auton ja yritin uudestaan käyntiin. Kävi vaivalloisesti tyhjäkäyntiä mutta ei kärsinyt antaa yhtään kaasua. Vaihdoin liittimet taas niin päin niinkuin ne on ollutkin. Auto lähti käyntiin, mutta tyhjäkäyntikierrokset seilas taas. Otin sitten tk-moottorin liittimen irti ja taas kävi normaalisti 800-900rpm, mutta välillä yrittää hieman "tukehtua". Kävin pienen testilenkin ajamassa ja annoin kunnolla kenkää koneelle. Kun tulin takaisin pihaan niin kierrokset seilas taas 500-1500rpm vaikka tk-moottori ei ollut edes käytössä. Kierrokset seilas semmosen 30sek jolloin taas rauhoittui ja kävi suhtkoht normaalia tyhjäkäyntiä :O
Tuo vaikuttaa että johtosarjaa on räpelletty jollakin tasolla, koska ne liittimet on eriväriset keskenään ollut kaikissa näkemissäni vuosimalleissa (86-89 jokaista vähintään yksi), ja nimenomaan sininen mustaan ja valkoinen siniseen vai mitenkä ne lämpöanturin värit menee, lämpöantureita on useammanvärisellä liitinkannalla riippuen onko se orggis vai tarvike. Jos haluat varmuuden oikeasta liittimestä, ota molemmat liittimet ja mittaa pinneistä vastus maihin siten, että motronicin boksilta on liitinkampa irti. Molemmissa toinen pinni kuuluu olla maissa, mutta se jossa on molemmat maissa, on starttisuuttimen liitin(tähän vielä varmistukseksi se, että kun irroitat startin solenoidilta herätejohdon ja liittimen vastusarvo hyppää äärettömään, niin tämä on varmasti starttisuuttimen johto).

Sulla on tasan varmasti seokset aivan seinillä jos nuita töpsiä voi siirrellä päikseen ja kone käy about yhtä huonosti jokatapauksessa. Ja tyhjäkäyntisysteemin toimimattomuus lie johtuu pitkästä käyttämättömyydestä syntyneestä jumituksesta, sekä kenties kaasuläpän perussäädön ja kaasuläppäkytkimen säädön virheellisyydestä. Nuihin kannattaa kuitenkin perehtyä tarkemmin vasta kun saat varmasti nuo liittimet oikein, ja seokset edes sevverta tontille että kone käy pätkimättä.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa 855R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
Vs: B200ET Turbo hajalla(ko)?
« Vastaus #26 : 20.08.2012, 16:52:21 »
Noniin, nyt vihdoin ja viimein pääsin mittailemaan noita vastuksia liittimistä. Mittailin vastukset TVS:än antamien ohjeiden mukaan ja tulosten mukaan liittimet ovat oikein päin. Vaihdoin siinä samalla toisen tk-moottorin ja tyhjäkäynti parani taas hieman. Aina välillä kuitenkin seilaa kierrokset, mutta taitaa johtua siitä että moottori oli hieman jumissa. Putsasin ja öljysin sen ennen asennusta. Saa sitten nähdä ajan mittaan, että paraneeko tyhjäkäynti vielä. Milläs nyt sitten saan ne seokset kohdilleen jos ne on päin peetä? Ja entäs tuo kaasuläpän perussäätö ja kaasuläppäkytkimen säätö? Mistä ohjearvot niille?
Volvo 740 D24T ja Toyota Soarer 2.5GTT

 

Elekma  Autoracing