Jos ny jotakuta kiinnostaa, niin kertaan vähän tekemisiäni. Gatesin laajimmassa paketissa on mukana vesipumppu, kaikki rullat ja kiristin sekä kampiakselin hihnapyörän pultit. Sen sijaan moottorin kannattimien pultteja ei ole, joten hain Volvon alkuperäiset pultit 2 kpl ja kampiakselin hihnapyörän kitkalevyn Motonetista. Jälkimmäisestä en tiedä onko mitään hyötyä vaihtaa, mutta ohje niin suosittelee. Moottori "roikkuu" venyvien pulttien varassa, joten ne ehkä on viisasta vaihtaa uusiin.
Apulaitehihnan kiristimen pultti on ikävässä paikassa. Kiristintä ei ehkä olisi tarvinnut vaihtaa, mutta nyt on sekin uusi.
Volvo on suunnitellut jakopään huoltoystävälliseksi, sillä tilaa on ensisilmäykseen nähden yllättävän hyvin.
Ensimmäistä kertaa tein rauhakseen ja aikaa meni 5 tuntia. Toisen tekisi ehkä kolmeen tuntiin.
Tarvikkeiden hinnat:
Jakopääsarja ja vesipumppu Gates n. 200 €
Apulaitehihna ja kiristin Continental n. 60 €
Moottoriöljyt, öljynsuodatin, ilmansuodatin, raitisilmasuodatin, pakkasnesteet, pultit ja kitkalevy yht. n. 110 €.
Koko jakopääremppa ja laajennettu vuosihuolto yhteensä n. 370 €.
Kait siinä satku tuntia kohden tuli työpalkkaa olettaen, että en sohlannut mitään.
Yhden hihnapyörän kohdalla vähän hirvitti, kun uudessa osassa luki China. No... alkuperäisessä luki myös ja huoli osien laadusta katosi saman tien.
