Vielä kun tuohon joskus saavat +1000km rangen, niin sitten voidaan puhua jo oikeasta sähköautosta 
Minulla oli S90 runsaan tuhannen ”range”, mutta näillä vuosilla 500 alkaa olemaan ylärajoilla. Nuorempana hiihtoreissut ajettiin aina yhden pysähdyksen taktiikalla ja hyvällä nopeudella, mutta ne ajat ovat takana.
Voidaan kysyä, onko järkeä pakata autoon akkua +1000 kilometrille, kun se rasittaa kuitenkin kokonaisuutta. Tarve on kuitenkin useimmille reilusti vähemmän.
Sähköautoilijana olen vielä noviisi, mutta pikkuakkuinen riittää minulle hyvin. Johto kiinni, kun pörssisähkö on nollan tuntumassa, 80% ja noin 400 km ”tankissa”. Sillä ajaa viikon työmatkat ja kauppareissun.
Volvojen heikkous on tähän asti ollut kulutus. Mitä käyttäjäkokemuksista olen lukenut, myös muita ongelmia on, mutta myös käyttäjät vaikuttavat hieman omituisilta.
Esimerkiksi OPD ei kelpaa, vaan halutaan rullata ja jarrutella sekä ryömiä. Kamalaa, kun auton käytös muuttuu päivityksessä (softa paranee)! Hirvittävää muutosvastarintaa, minusta esimerkiksi hyvin toimiva OPD on parasta, mitä autoilun kehitys on tuonut tullessaan -muista ajoavustimista nyt puhumattakaan.
No, jotkut haluavat myös painaa kykytintä ja muutella välityssuhdetta

. Se on urheilullista…