Futurez  Kulkukoira

v70 MK3. vikakoodi B00741B keskimmäisen takamatkustajan turvavyön esikiristin...

  • 2 Vastauksia
  • 729 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Boothis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Moro,

Lootassani pysyy sitkeästi vikakoodi  B00741B, joka mittaristossa ilmenee SRS turvatyynyn vikailmoituksena (SRS turvatyyny - huolla heti) sekä turvatyynyn punaisena varoitusvalona.

Ajoin testerillä vikadiagnostiikan ja koitin nollata sen, mutta tulee kokoajan uudestaan. Antaa koodia B00741B ja lisätiedolla "Circuit resistance above threshold"

googlesta nopeasti löytyi myös mahdollinen / todennäköinen selitys vialle:
"
 Volvo DTC SRS-B00741B
SRS-B00741B
Definition:
Second Row Center Seatbelt Pretensioner Deployment Control. General Electrical Failures. Circuit Resistance Above Threshold
Description:
The Supplemental restraint system module (SRS) checks the resistance in the circuit to the seat belt tensioner, center, rear. The diagnostic trouble code (DTC) is stored if the control module detects that: The resistance is too high. Incorrect value runs longer than 2.5 seconds. The control module's test for the diagnostic trouble code (DTC) starts in the event of: Ignition position II and III. Note! The control module can only detect the fault once the test has been started and the diagnostic trouble code (DTC) is stored when the conditions are met.
Cause:
Open-circuit in the cable.
Contact resistance or oxidation in the terminals.
Open-circuit in the center seat, rear seat belt tensioner (resistance too low in the igniter section).


Onko kellään kokemusta, mistä kannattaisi tarkalleen lähteä ensimmäisenä purkamaan ja etsimään katkonaista johtoa / hapettumia liittimissä ym.?
Missähän tähän liittyviä ohjausbokseja on ja uskaltaako niitä lähteä ronkkimaan, ilman että laukaisee turvatyynyt ym.

Lootan katsastus on loppukuusta ja takuulla pomppaa tällä SRS vikavalollla (vaikka ilmeisesti olen ymmärtänyt että turvatyynyissä ei tämän vikakoodin perusteella mitään hämminkiä olisikaan, mutta ovat samassa ohjainpiirissä, ja liittyyhän tämä kuitenkin turvavöihin joten senkin perusteella...)

Keskimmäistä turvavyötä ei ole käytetty vuosikausiin ja ensitöikseni koitin sitä vähän vedellä ees taas pohjaan ja nopeasti myös jos käyttämättömyydestä olisi aiheutunut...




Poissa Bv2sella

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • www.vrcf.fi
Meillä herjasi XC70 vasemman A-pilarin tyynyä samaan tyyliin. Oli hapettuma kerran jo korjatussa johtosarjan liitoksessa  :idiot2: . Ilmeisesti ohjainlaite oli kattoverhoilun sisällä kontin vasemman laidan kohdilla ja liitos siellä tai kontin vasemman sivuverhoilun takana.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7621
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Juuri yhdessä autossa tilanne korjaantui käyttämällä liittimen irti turvavyönkiristimestä ja nollaamalla koodin. Eli kontaktivikaa. Takapenkin istuinosa irti ja keskivyön rulla on oikealla sivulla osittain selkänojan alla.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo