Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo 144 -67

  • 246 Vastauksia
  • 35825 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Juhizz

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2530
    • VolvoRyhmä@Facebook
Vs: Volvo 144 -67
« Vastaus #240 : 03.05.2025, 20:20:12 »
Molemmat pinnat koneistettiin remontin yhteydessä.

Joko tiiviste on huono, pultit venyvät kiristäessä tai momenttiavain on epätarkka. En oikein muuta keksi.
VolvoRyhmä@Facebook

V70 D3 Ocean Race -12 & 144 B18A -67

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6616
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Volvo 144 -67
« Vastaus #241 : 03.05.2025, 20:30:02 »
Voi kun vastustaa  :-[

Alkuperäiset pultit voi olla niin väsyneet, että ei vedä kunnolla momenttiin. Muistan tuleen vastaan pultteja, mitkä ei kiristy kun just ehkä tuon 80nm.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6637
  • Global alligator
Vs: Volvo 144 -67
« Vastaus #242 : 03.05.2025, 20:38:23 »
Voi kun vastustaa  :-[

Alkuperäiset pultit voi olla niin väsyneet, että ei vedä kunnolla momenttiin. Muistan tuleen vastaan pultteja, mitkä ei kiristy kun just ehkä tuon 80nm.
Tulisko sieltä silti siinä momentissa nesteet välistä. ELK

Eiks tuossa ole lopullinen momenttikin käytön ja jäähdytyksen jälkeen vain 90 Nm?
« Viimeksi muokattu: 03.05.2025, 20:44:54 kirjoittanut laatikkovika »
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 144 -67
« Vastaus #243 : 03.05.2025, 20:43:13 »
Kohdistusholkit liian paksut kun pintoja koneistettu?

Poissa Juhizz

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2530
    • VolvoRyhmä@Facebook
Vs: Volvo 144 -67
« Vastaus #244 : 03.05.2025, 21:28:38 »
Voi kun vastustaa  :-[

Alkuperäiset pultit voi olla niin väsyneet, että ei vedä kunnolla momenttiin. Muistan tuleen vastaan pultteja, mitkä ei kiristy kun just ehkä tuon 80nm.

Sanopa muuta..

Alkuperäisiä pultteja ei ole enää käytössä vaan ne jotka laitettiin viime syksynä rempan yhteydessä. Pulteissa ei näy silminnähtävää venymää ja kaikki tosiaan keskenään samanmittaisia. Orkkispultteihin verrattuna vajaan millin lyhyempiä.

Tulisko sieltä silti siinä momentissa nesteet välistä. ELK

Eiks tuossa ole lopullinen momenttikin käytön ja jäähdytyksen jälkeen vain 90 Nm?

On joo.

Kohdistusholkit liian paksut kun pintoja koneistettu?

Ei tässä ole sellaisia. Eikä aiemman tiivisteen kanssa ollut tätä ongelmaa. Tiivistynyt tasaisesti eikä vuotanut.
« Viimeksi muokattu: 03.05.2025, 21:30:41 kirjoittanut Juhizz »
VolvoRyhmä@Facebook

V70 D3 Ocean Race -12 & 144 B18A -67

Poissa Juhizz

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2530
    • VolvoRyhmä@Facebook
Vs: Volvo 144 -67
« Vastaus #245 : 03.05.2025, 21:40:54 »
Tuossa eräs vanhoja Volvoja entisöinyt sanoi että hänellä on ollut kaksikin vastaavaa tapausta. Molemmat B20 ja samalla tiivisteellä. Alkoi pitämään vasta kun kiristi hieman ylimomenttiin.
VolvoRyhmä@Facebook

V70 D3 Ocean Race -12 & 144 B18A -67

Poissa Juhizz

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2530
    • VolvoRyhmä@Facebook
Vs: Volvo 144 -67
« Vastaus #246 : 06.05.2025, 22:03:30 »
Kansi taas paikallaan. Nyt tällaisen tiivisteen kanssa joka löytyi erään foorumilaisen varaston kätköistä.



Volvo Original. Elringin valmistama tämäkin mutta tässä selvästi ohuemmat nuo metallirenkaat.

Vedin nyt aika rohkeaan momenttiin mutta ainakaan kiristyksen aikana ei ilmennyt mitään ihmeellistä. Kansipulttien kierteisiin tippa öljyä ja kannan juureen sipaisut laakerirasvaa.

Ulkoisia vuotojakaan ei nyt näkynyt kun nesteet loroteltiin sisään.

Huomenna vielä öljyt sisään ja parit pikkujutut ja sitten koittaa käymään.
VolvoRyhmä@Facebook

V70 D3 Ocean Race -12 & 144 B18A -67

 

Samppasport  Futurez