Hei vaan,
Elikkäs potilaana on V70 2.0 PSA-koneella ja manuaalilla, ajettu 200tkm. Kun ajaa kolmosvaihteella noin 2k. kierrosta ja päästää kaasun ihan pintakaasulle, alkaa auto nykimään vahvasti, kunnes joko päästää kaasusta kokonaan tai painaa lisää kaasua.
Dataa lueskeltu autocomilla ja sieltä huomattu, että paineensäätimen säätöventtiilii vetää edes-takaisin nykimisen tahtiin. Lisäksi polttoaineen lämpötila on noin 40 astetta, vaikka ulkona oltiin 10 asteen paikkeilla, mahtaakohan vaikuttaa tähän?
Lähinnä sitä mietin, että mikä voisi aiheuttaa tuon säätöventtiilin käytöksen?
Kuva datasta, alimpana polttoaineen lämpötila, keskellä paineensäätimen säätöventtiili prosentti-tasossa ja ylimpänä virta-tasossa.
