Joo, kyllä sieltä on se obc systeemi nyt kyrvähtänyt.
Onneksi tuli otettua Kamux Plus laaja vakuutus vuodeksi, joka korvaa kaikki yli 100€ yli menevät viat.
Korjaus menee nyt sen vakuutuksen piikkiin ja itseltäni 100€ omavastuu.
Ei kylläkään mikään ilmainen toi vakuutuskaan ollut (1200€) mutta onneksi tuli otettua nyt ekan lataushybridin kanssa.
Ei taida olla vielä tarpeeksi kehittyneet nämä systeemit kun noin nopeasti tulee hiton kalliita korjauksia.
Olisi kiva tietää että meneekö sieltä obc boksista oikeasti joku komponentti rikki vai pelkästään bitti poikittain?
No, auto menee kyllä vaihtoon kunhan tulee kuntoon. Vakavassa harkinnassa joku ihan perinteisellä voimalinjalla oleva auto.
Hyvä kun olit ottanut sen Kamux Plussan! Meilläkin ollut se nyt 2 Volvossa mitä ollaan hankittu ja ekassa jo tuli tarpeeseen vaikkakin ihan pieni vika. Onhan sillä "jonkin verran hintaa", mutta
sitä vartenhan se on... Kop kop toivotaan ettei nyt nykyisessä tule mitään ja ens vuoden helmikuuhun mennessä pitäis sitten jotain tulla, mutta toivotaan ettei...
Sellaista tuossa pohdin, että onkohan se kovin tervettä latailla näitä vain n. 3-4kWh sisään ottavia lataushybridejä noissa yleisissä lataustolpissa? Voiko niistä tuleva liiallinen (yli)jännite rikkoa
tuota OBC-järjestelmää? Ite oon vaan ajatellu, että kun kerran suko:lla tullut/suunniteltu auto, niin sillä sitten vain kotioloissa lataillaan jollain 8A-16A ampeerimäärillä. Tänäänkin tuntui se sukon
pää todella kuumalta, kun otin auton 16A latauksesta... Se Volvon oma kaapeli ilman mitään säätömahdollisuuksia on 8A ja lataus kestää sen 4-5h ja 16A suunnilleen puolittuu. En edes uskaltaisi
voimavirrallakaan ladata, kun siitä ei käytännössä ole mitään hyötyä. Tuota mahdollista ylijännitettä tässä siis vaan mietiskelin, että onkohan sittenkään hyvä auton sisäisille järjestelmille?