Tuo lainaus oli suoraan huollon tekstistä, siinä siis mainittiin vielä että AC käyttöä ei suositella ennen vianmääritysta ja huoltoa. Sanoivat, että myös moottorin kierrokset laskevat (muistaakseni 200-300, tosin itse en tänään tätä huomannut).
(ei ollut virallinen volvohuolto)
Kylmää kyllä tuntuu tulevan.
Onko järjestelmässä oikea määrä kylmäainetta? Paljonko sinne laitettiin ja paljonko autossa kuuluu olla (tieto löytyy ainakin konehuoneen tarrasta).
Se, että kompuran kytkeytyminen vaikuttaa moottorin käyntiin, viittaisi oman kokemuksen kautta liian suureen kylmäainemäärään.
Tässä vuosien varrella on useampi ilmastoitu auto ollut ajossa ja jokaisessa on kompura käynyt jaksottain, myös täyttöhuollon jälkeen. Jos kompuran jaksottainen käynti ei ole normaalia, jokaisessa autossa on siis ollut vikaa.
Pystyykö tämän todentamaan kotikonstein (onko siihen näkyvyys) ja pitäisikö puhaltimen lähteä heti käyntiin /olla kokoajan päällä?
Kyllä sen ihan kuulee, kun flekti(t) lähtee päälle. Yön yli jäähtyneen ja viileässä Suomen kesäaamussa käynnistetyn auton flekti(t) ei välttämättä lähde heti päälle. Kylmäaineen paine ohjaa flekti(e)n toimintaa.