Koko kesä on aherrettu Mansikan kimpussa ja nyt on päivityksen aika.
Toukokuun lopulla auto otettiin työn alle.

Auto oli seisonut koko talven hupun alla eikä ruoste ollut päässyt iskemään vaihdettuun kaareen.

Tästä sitten kitillä muovaamaan sileää pintaa.


Pohjatyöt valmiina.


Uudet maalit pintaan. Tämä kylki piti maalata vielä kahteen kertaan uudestaan kun siihen tuli niin pahat valumat.



Tämä onnistui niin hyvin ettei sitä edes erota vaihdetuksi
Kuva ennen.Ja kuten kuvasta näkyy, asensin kuraläpät.

Nämä taka läpät ovat tosiaan faceliftiin tarkoitettu, eivätkä suoriltaan käy tiilikeulaan.
Hiomalla siivun pois ne kuitenkin saa asettumaan ihan nätisti.

Eteen faceliftin kuraläpät käyvät suoraan ilman muokkauksia. Kummatkin etu- ja takaläpät ovat uudet Volvolta.
Ja sitten seuraava aasinsilta. Isäni huomautti kuinka tässä minun autossa ei ole sisälokareita edessä ollenkaan
(hänellä on 1990 740 jossa on sisälokarit)Tästä sitten innostuin hankkimaan faceliftin sisälokarit. Muutaman reijän porattua sain ne kiinnitettyä ja kromikaaret pitävät ulointa reunaa paikoillaan.
Lokareiden mukana tuli
tämmöiset kiinnikkeet, jotka olisivat tarttuneet lokarin kaareen kiinni, mutta sitä varten olisi pitänyt poistaa tiiviste lokarin ja korin väliltä.
Sisälokarit ja kuraläpät asensin suojaamaan pohjaa ja helmoja, jos tällä autolla vielä tulee ajettua talvella.

Viime kesä tunkki kaatui kun olin laskemassa autoa ja jäi poikittain auton alle



Auto ei meinannut startata keväällä kun ensimmäistä kertaa herättelin sitä.
Ei ihmekään jos maakaapeli on mennyt poikki lohkon luota.

Viime kesänä vaihdoin vasemman puolen satulan ja tämä epätasapaino häiritsi niin paljon, että vaihdoin nyt oikeankin satulan


Satuin huomaamaan Skandixilla uudet kaasujousien jalat myynnissä. Olivathan nämä vanhat jo melko kuluneet.

Skandixilta myös tämä, eli takalunkan kahvan korjaussarja.
1074378Vanha jousi oli tosiaan mennyt poikki jokunen vuosi sitten.

torin kautta löysin käytetyn, mutta erittäin hyväkuntoisen kuskin oven tiivisteen. Oma vanha oli aivan riekaleina alareunasta.

Lähes kaikki sisutan muoviosat käytin irti ja putsasin. Takaoviin asensin kaiuttimet, nyt soi humppa hyvin.




Ostin uuden (käytetyn), mutta ehjän spoilerin. Isä on tehnyt omaan autoonsa samalaisen kiinnityksen, peltilevy ja läpipultit toiselle puolelle.

Etuspoileri ja lipat on myös maalattu. Niissä oli pahoja
kiveniskemiä ja lipat olivat hieman eri sävyä kun olivat maalattu paukkupullomaalilla.
Etuspoilerin pohjatöissä on aivan valtava työ kaikkien kulmien ja mutkien takia.
Spoilerin keskelle tulevan muoviosan ostin uuden,
1325720Lippojen kiinnitystä muokkasin ja paransin, nyt ne istuvat kumpikin siistimmin kiinni.
Huomiovaloille tein uuden kiinnikkeen, että ne istuvat lähempänä spoileria.
Ajovalojen pesimet poistin ja jottei listoihin jäisi rumia avoimia reikiä, ostin
uudet sileät listat. V O

Takaluukku on myös maalattu
(vain ulkopuolelta). Siinä oli jo niin pahaa hapettumaa maalin alla että oli pakko kunnostaa.
vrcf tarra asennettu +15hp
Maanantaina 2.9. kävin katsastamassa ja ilman huomautuksia vuosi leimaa


Paljon pientä tilpehööriä jäi mainitsematta, mutta suurin piirtein siinä kaikki isoimmat tähän päivitykseen.