Autodiagnoosi  Carcom Oy

V90 Long Range tunnusmerkit + HVCH/webasto

  • 4 Vastauksia
  • 2179 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa LendZi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
V90 Long Range tunnusmerkit + HVCH/webasto
« : 22.10.2023, 23:40:19 »
V90 harkinnassa, ja käytettyjäkin katselen.

Nettiautoa selatessa huomaa, että faktat taitaa olla kuitenkin aina välillä myyjillä hakusessa.

Onko jokin nopea tapa tunnistaa T6/T8 Long Range versiot vanhemmista? Ilmeisesti myös pienempiakkuisissa voi olla Android sisällä, eli ei ainakaan siitä.


Toinen kysymys: Onko HVCH sähkölämppäri? Sen on myös ilmeisesti saanut pienempiakkuiseen versioon?
esim: https://www.nettiauto.com/volvo/v90/13757146

Osaako Volvot lämmittää itseään piuhan päässä ollessaan, vai otetaanko virta aina akusta? Latautuuko auto lämmityksen aikana?

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12747
Vs: V90 Long Range tunnusmerkit + HVCH/webasto
« Vastaus #1 : 23.10.2023, 07:00:00 »
V90 harkinnassa, ja käytettyjäkin katselen.

Nettiautoa selatessa huomaa, että faktat taitaa olla kuitenkin aina välillä myyjillä hakusessa.

Onko jokin nopea tapa tunnistaa T6/T8 Long Range versiot vanhemmista? Ilmeisesti myös pienempiakkuisissa voi olla Android sisällä, eli ei ainakaan siitä.


Toinen kysymys: Onko HVCH sähkölämppäri? Sen on myös ilmeisesti saanut pienempiakkuiseen versioon?
esim: https://www.nettiauto.com/volvo/v90/13757146

Osaako Volvot lämmittää itseään piuhan päässä ollessaan, vai otetaanko virta aina akusta? Latautuuko auto lämmityksen aikana?
Ei taida olla mitään varmaa tapaa tunnistaa. Tietty tehot on T8 mallissa yks keino. Esim. XC90 on saanut long rangena mutta vanhalla käyttiksellä. Samoin on saanut S60 mallia vähän aikaa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa LendZi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: V90 Long Range tunnusmerkit + HVCH/webasto
« Vastaus #2 : 23.10.2023, 12:33:21 »
Juu.

Lähipiirin AndroidAutoilua seurannut, niin ainakin alkuun erilaisten bugien määrä oli massiivinen. Tilanne on kuitenkin korjaantunut. Siinä mielessä iso akku + sensus olisi hyvä kombo, mutta ei onnistu V90 kanssa.

Tehot ei ole ainakaan varma keino, kun ne taitaa ilmoituksista päätellen T6:ssa olla samat akun koosta riippumatta. Lisäksi välillä on tietysti ilmoitettu vain polttomoottorin teho, ei yhteistehoa jne. En tiedä haetaanko nuo tiedot automaattisesti jostain järjestelmästä.

Ruotsista noita näytetään rahdattavan paljon, niin motonetin rekisterinumerohaullakaan ei voi kaikkien tietoja metsästää.

Jatketaan selvittelyä.

Poissa eviltwin

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: V90 Long Range tunnusmerkit + HVCH/webasto
« Vastaus #3 : 29.10.2023, 07:50:03 »
Täällä tuore volvo-kuski ja myös eka viesti tälle foorumille.

Hankin tällä viikolla vuoden vanhan V60 T6 long rangen ja autoja selatessa pohdin ihan samaa. Omassa nykyisessä aika selvä tilanne jo käyttöönoton ja testatun rangen/tehojen perusteella. Kuitenkaan yhden toisen auton alustanumeron perusteella ei eräs volvon huoltoliikkeen kaveri osannut eroa kertoa, luulisi että sieltä se vastaus kuitenkin löytyy.

HVCH on sähkölämmitin, viimeisimpään kysymykseen en osaa vielä 100% vastata, mutta äkkiä pääteltynä -> sähkölämppäri 5kw ja esim. ko. V60 sisäinen laturi ~3,6kw -> sähkölämmittimen ottaessa 5kw ei latauksesta tuleva virta riitä vaan syö myös "sähkörangea"

Poissa LendZi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: V90 Long Range tunnusmerkit + HVCH/webasto
« Vastaus #4 : 09.11.2023, 13:05:51 »
HVCH on sähkölämmitin, viimeisimpään kysymykseen en osaa vielä 100% vastata, mutta äkkiä pääteltynä -> sähkölämppäri 5kw ja esim. ko. V60 sisäinen laturi ~3,6kw -> sähkölämmittimen ottaessa 5kw ei latauksesta tuleva virta riitä vaan syö myös "sähkörangea"

Näinhän se ihannetilanteessa toimisi, mutta en yllättyisi muunkaanlaisesta toiminnasta. Tai ehkä ihannetilanteessa sähkölämppärin tehon saisi vielä rajoitettua lataustehon suuruiseksi.

HVCH:ta ja webastoa näyttäisi olevan tarjolla aika 50/50, vaikka webastosta luopuminen oli muistaakseni Volvon suunnitelmissa akkukoon kasvaessa. Onkohan komponenttipulan seurauksia, vai jokin muu syy?

Toimintaperiaatteesta riippumatta sähkö olisi omaan käyttöön ehkä hieman kätevämpi. Oletan, että se tuottaa nopeammin lämpöä ja on tehokkaampi. Webasto tietysti toimisi aina.

 

Autoracing  KL-varaosat