Autodiagnoosi  Carcom Oy

Sähköinen takaluukku

• 2 Vastauksia
  • 601 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa karhon

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Sähköinen takaluukku
« : 30.01.2024, 21:27:06 »
Saisko Volvo-guruilta tietoo sähköisen takaluukun toiminnasta. Mulla on V70 vm. 2015 sähköisellä takaluukulla ja luukku ei aina sulkeudu ihan loppuun asti kunnolla. Eli kysymys kuuluu että pitäiskö ton luukun heilahtaa kerralla kiinni ihan loppuun asti vai pitääkö luukun sulkeutumisen loppuvaiheessa ns. imeytyä kiinni?
Tuon paremmin en osaa asiaa selittää, toivottavasti joku tietäjä ymmärtää asian. Tuo on ärsyttävä vaiva kun käsin pitää antaa luukulle vähän vauhtia sulkemistilanteessa että luukku menee kunnolla kiinni.
Luukun avautumisessa ei ole mitään ongelmaa.
Volvo V60 D4 vm.2014 2.0 5cyl 163hv
Volvo V70 D4 vm.2015 2.0 VEA 181hv

Paikalla ErkkiXC

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • XC70 D4 AWD -16, aito ruotsalainen
Vs: Sähköinen takaluukku
« Vastaus #1 : 30.01.2024, 22:41:48 »
Kyllä se ainakin tässä XC:ssä loppu menee "imuttamalla" joten kaipa se sama V70:kin. Esim tuon videon lopulla näkyy, kuinka sulkeutuu. Tiedä sitten, onko vika noissa "pumpuissa".

Poissa Jukka79

• Grand Luxe
  • **
Vs: Sähköinen takaluukku
« Vastaus #2 : 31.01.2024, 09:00:42 »
Riippuu todennäköisesti siitä, onko se sähköinen vai sähkö-hydraulinen. Mulla on XC70:ssä jälkimmäinen, ja joskus se imee itsensä kiinni, joskus se menee kertarysäyksellä kiinni.

Jos kertarysäys ei sitä sulje, se imee itsensä kiinni. Eikä ollut merkitystä noiden jousien vaihtamisella: jouduin omaani ne vaihtamaan viime keväänä kun pienelläkin pakkasella luukku ei pysynyt ylhäällä vaan tuli alas itsestään.

Volvon täyssähköisestä luukusta mulla ei ole kokemusta, en tiedä onko siinä tuo sulkeutuminen mitenkään erilainen kuin tässä hydraulisessa.
T: Jukka
Volvo XC70 D5 A Polestar, MCS Countryman All4 A, Hobby 495UFe

Futurez  Kulkukoira