Kiitoksia molemmille vastaajille!
Voiteluaineasiat ovatkin jo selvinneet, että mitä laitetaan minnekin. Sormet syyhyää uuden lelun huoltamisen suhteen, joten en vie mielelläni öljypisteelle. Tykkään tehdä tälläiset huoltohommat itse senkin takia, että kun itse tekee niin tietää, että ne on tehty kunnolla. Alta 400€ kaikista noista ei kyllä tosiaan ole paha hinta.
Miten muuten tekevät huuhteluvaihdon öljypisteellä? Foorumilta en löytänyt diy-huuhteluvaihtoon oikein mitään muuta ohjetta kuin sen, että uudet öljyt sisään, hetken käyttö ja vaihto. Mersuun huuhtelin siten, että parin litran ylitäyttö ja sit auton pyöritystä tyhjäkäynnillä sen aikaa, että saa irroitetusta jäähdyttimen linjasta pari litraa kanisteriin. En ole vielä perehtynyt, että onko tälläinen vaihto tämän auton tapauksessa edes mahdollista.
Autoa pyörittäessä tulee pikkusen pakokaasun hajua välillä kabiiniin. Katsoin egr:n peltiputken pakosarjan puoleista laippaa peilin avulla ja näyttäisi siltä, että laippa on kirkas, mutta laipalta lähtevän putken juuressa näkyy mustaa. Onko tämä juuri se tyypillinen egr-putken vuoto, joita näissä ilmenee? Pidän tuota melko todennäköisenä paikkana, koska näyttää siltä, että se musta on tullut laipan ja putken saumasta.
Muuten onkin jo alkuun askarruttavat asiat selvinneet, mutta vielä yksi, joka ei ole selvinnyt. Onko Volvoihin saatavilla korjaamomanuaalia mitään kautta? Mersun kanssa touhutessa oli helppoa, kun "virallinen" korjaamomanuaali oli suht helposti saatavilla harrastajakäyttöön.