RallyBaron  Samppasport

850 T5 SportsWagon -96 "Musta Piru"

  • 277 Vastauksia
  • 96238 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tommi_K

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 T5 SportsWagon -96 "Musta Piru"
« Vastaus #270 : 17.06.2024, 15:07:50 »
Minä löysin tuossa joku aika sitten itse tekemäni purkin, jonka tein 850 vapariin 2.4 1997 - en muista / löydä mikä Motronic siinä oli.
-T

Poissa Däddy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 527
  • Kerrostalopihakorjaaja
Vs: 850 T5 SportsWagon -96 "Musta Piru"
« Vastaus #271 : 17.06.2024, 18:01:34 »
Joo on mullakin semmoinen itsetehty ledivilkutin, mutta tosiaan sillä ei voi koodeja nollata.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6399
Vs: 850 T5 SportsWagon -96 "Musta Piru"
« Vastaus #272 : 17.06.2024, 19:51:38 »
Se voi johtua vääränkokoisesta vastuksesta härvelissä, mulla on nyt 2K ohm ja meinaan kokeilla 1K seuraavaksi tilalle
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2928
  • "Noku mä haluan"
Vs: 850 T5 SportsWagon -96 "Musta Piru"
« Vastaus #273 : 20.06.2024, 10:43:51 »
Tee motronic 4.4 konversio?

Eli siis muutat ohjauksen kokonaan M4.4

Poissa Däddy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 527
  • Kerrostalopihakorjaaja
Vs: 850 T5 SportsWagon -96 "Musta Piru"
« Vastaus #274 : 20.06.2024, 11:09:10 »
Se voi johtua vääränkokoisesta vastuksesta härvelissä, mulla on nyt 2K ohm ja meinaan kokeilla 1K seuraavaksi tilalle
Öö eli oikeankokoisella vastuksella voi nollata vikakoodit, vai mitenkä?

Vikakoodien nollaus on siis se mitä haen. Huomaan kirjoittaneeni epäselvästi, kiitos pari päivää kestäneen vatsataudin.

Lähetetty minun SM-A556B laitteesta Tapatalkilla


Poissa Däddy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 527
  • Kerrostalopihakorjaaja
Vs: 850 T5 SportsWagon -96 "Musta Piru"
« Vastaus #275 : 20.06.2024, 11:09:28 »
Tee motronic 4.4 konversio?

Eli siis muutat ohjauksen kokonaan M4.4
Onko isokin homma?

Lähetetty minun SM-A556B laitteesta Tapatalkilla


Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6399
Vs: 850 T5 SportsWagon -96 "Musta Piru"
« Vastaus #276 : 20.06.2024, 16:21:04 »
Öö eli oikeankokoisella vastuksella voi nollata vikakoodit, vai mitenkä?


Juu ainakin Fenixin kanssa ohjeiden mukaan pidempi napin painallus johtaa vikakoodin poistotilaan. En ole vielä siinä onnistunut.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2928
  • "Noku mä haluan"
Vs: 850 T5 SportsWagon -96 "Musta Piru"
« Vastaus #277 : 21.06.2024, 13:18:22 »
Onko isokin homma?

Lähetetty minun SM-A556B laitteesta Tapatalkilla



Näin olin toisaalle laittanut;

Plug and play

Eli tietysti sulla on oltava M4.4 boksi ja siinäkin on oltava tarkkana minkä boksin hommaat, sillä mikä tahansa M4.4 ei käy. Boksin on oltava turboautosta, muutoin ei ole väliä. Vaparin ecusta puuttuu useita pintaliitoskomponentteja, joiden tehtävä on muun muassa ohjata TCV:tä. Jos on kätevä käsistään ja haluaa väkisin harrastaa niin pintaliitoskomponenttien lisäys piirilevyyn kyllä onnistuu.

Lisäksi tähän uuteen ecuun on kirjoitettava uusi ohjelma, jossa ei ole ajonestoa aktivoituna. Uusi ohjelman kirjoitus on tarpeen toisestakin syystä; ilmastointi.

Ilmastointia käskytetään eri tavalla M4.3 ja M4.4 autoissa. Jos ilmastoinnin käskytyskoodia ei muuta niin kompressori hajoaa, koska se on jatkuvasti päällä kun ecu ei sitä osaa ohjata.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy