Sattuipas googlaamalla löytymään sopiva keskustelun aihe jonka viimeiset postaukset ei näytä kauhean vanhoiltakaan keskusteluilta.
Itsellä samat syyt kuin aloittajalla, eli tulee kierreltyä milloin mitäkin kinttupolkuja, ja tuo minulle viime talvena "puolivahingossa" tullut madallettu '01 V70t5 on ihan liian matala. Nimim. Tämänkin päivän seikkailuilla tuli useita pohjakosketuksia 
Saman korimallisen XC70:n etujouset siis käy suoraan, tuleeko alustasta miten kova noilla vai säilyykö alkuperäinen pehmeys?
Takana tuossa omassa ei ole nivoja. Nousisiko perä perus V70:n niinsanottujen kuormajousten kanssa jo samalle tasolle kuin keula jossa olisi xc70 jouset? Oliko teillä aikaisemmin saman muutoksen tehneillä nivomatit takana?
"Miksei suoraan SUV?" No tuon auton hinnalla ei XC70:iä saa ja Aasialaiset katumaasturit ei oikein houkuttele.
Neliveto se ei toki ole, mutta vajaavetoisella on tähänkin asti pärjätty kunhan vain maavaraa ois 
No siis itsellä ei varsinaisesti korotus kokemuksesta ole kyse, mutta…
Viime vuonna laitettiin kuormajouset taakse, kun ”alunperäiset” ei jaksanut kannatella juuri minkäänlaista painoa. Jousien myyntiilmoituksessa mainittiin, että jouset on normijousen mittaiset ja takapää pysyy alkuperäisellä korkeudella. Tämä sanottuna kuitenkin takapää nousi selvästi ylemmäs ja nyt saa taakse pakata painoa vaikka kuinka, eikä takapää juuri laske. Ei mielestäni muutenkaan vaikuta, ainakaan huononna, ajo-ominaisuuksia. Eli ei mitään pahaa sanottavaa noista.
Sitten tänä kesänä vaihdettiin matalalla seilaavaan etupäähän jousia ja iskareita ym. etupäänosia ihan urakalla ja nyt etupääkin nousi, noh, takapään tasolle. Eron huomasi ajoasennossa ja autosta noustessa. Nämä osat myös normaali mittaisia, netissä osien valmistajien mukaan.
Näillä osilla ajoominaisuudet muuttui selvästi ”pirteämmäksi” tai miten sen nyt laittais. Muutos niihin vanhoihin kulahtaneihin oli merkittävä, juurikin esim. maavaran osalta. Ennen pohja otti kiinni joka kynnykseen. Mutta tietenkin on kiinni siitä, onko kuinka finaalissa vanhat osat.
Vaan olipa etujousten laitto työn ja tuskan takana! Se vajaa 45cm (en muista enää tarkkaa mittaa) piti pusertaa siihen johonkin 25cm:iin. Ei ihan perus jousipuristimet riittänyt (tai luotto niihin).
Mulla siis -05 mallinen bensa V70… noita ”samaan autoon” olevia jousia näytti olevan vähän useampi, suurinpiirtein samanmittaisena, mutta mulla tuli juurikin nuo virallisen mittaiset omaan.