Tulee pitkä sepustus, mutta hankala vaiva ilmaantui tässä kesällä autoon.
Auto siis xc70awd vuosimallia 2014. D5244t12 aut.
Ongelmat alkoi heti rvs dip3 käsittelyn jälkeen, liekkö sattumaa vai seuraus.
Ensimmäinen oire oli matka-ajossa kertaalleen tullut terävähkö nykäys ja kotiin tultua auto oli parkissa muutaman tunnin. Tämän jälkeen ei lähteny eka startilla käyntiin. Toisella yrityksellä lähti normaalisti. Tästä eteenpäin sitten epäsäännöllisesti nykimistä, sammumisia lähinnä risteyksiin rullatessa pienissä nopeuksissa tai heti käyntiinlähdön jälkeen. Sammumista yleensä edeltään nykäisy/nykiminen. Joskus tyhjäkäynniltä meinaa sammua tai sammuu rykimisen jälkeen. Myös vikatilaan mennyt usein.
Nämä oireet siis epäsäännöllisiä ja saattaa mennä viikkokin oireitta. Viat tulee päälle pienissä nopeuksissa ja kun kuormitusta moottorissa vähän. Kovemmissa kiihdytyksissä tuntuu toimivan normaalisti.
Tähän asti tehty polttoainesuodattimen vaihto ja polttoaineen paineanturin vaihto. Vikakoodit mitä tullut: alhainen ahtopaine, liian korkea polttoaineen paine(rail paine), liian suuri ilmamäärä ilmamassamittarilta( tämä ilmeisesti tuli ahtovuodosta kuulerin ja kaasuläpän välisessä letkussa), joka korjattu.
Vaihteistosta myös tullut satuunaisesti vikakoodi jos auto vauhdista sammunut. P074468 mutta tuntus laatikko toimivan muuten normaalisti.
Oisko ideoita mistä seuraavaksi lähteä vaivaa korjaamaan

Ei viittis osa kerrallaan ruveta kaikkea summanmutikassa uusimaan. Voisko olla suuttimissa vikaa eli noilla oireilla onko suutinvika mahdollinen?
