Hei,
kirjoitan tännekin saman viestin, kun meni vahingossa nelivetotekniikan puolelle.. jos joku saisi tästä avun oman auton jurinan poistoon..
Eli minulla kuului jurina käännettäessä vasemmalle, tai kun ajoi maantiellä esimerkiksi loivaan monttuun, missä etupään jouset vähän niiasivat. Jurinaa esiintyi myös kiihdytettäessä. Syyksi paljastui kulunut moottorin oikea alatukikumi. Tukikumi oli vaihdettu 6-7 vuotta sitten, joten en osannut aluksi epäillä sitä. Kun sitten viimein selvitin asiaa, niin tukikumi oli väsynyt siten, että se oli noin 1cm alempana kuin uusi vastaava ja tukikumirakenteessa oleva metalliosa oli tukikumen metallirunkoa nii lähellä, että kun moottori vähän vääntyi sivulle tai alas, niin metalli vastasi metalliin, josta moottorin ja vaihelaatikon värinät johtuivat auton runkoon juristen. Eli ennen kuin vaihdatte laakereita tai vetoakseleita (minä vaihdoin ja nekin piti vaihtaa kyllä), niin tarkistakaa tuon tukikumen kunto. Uusi tukikumi on jämäkkä, eikä annan moottorin liikkua siinä juurikaan.