Jos auto käy hyvin niin ajaa vaan. Kyllä sen huomaisi kun seokset olisi niin pielessä että jotain muuta vahinkoa tapahtuisi.
Tuo vikakoodi voi johtua ihan mistä tahansa. Bensanpaine, joku anturi viallinen, huono johto tai liitos hapettunut, ilmavuodot.. siis ihan mistä vaan mutta ei nää osaa tarkkaan kertoa mikä vaivaa.
Vikakoodin voit nollata myös ottamalla akunkengän tai ruiskun sulakkeen irti (olikohan sulake nro 1).
Tarkista ensin myös sytytyspuolen vikakoodit pistokkeesta 6.
Kiitos vastauksesta. Mietin, pitäisikö antaa viimeksi käyttämäni erikoiskorjaamon tutkia, mikä nyt on vikana. Siellä on ehkä sössitty jotain viime kesänä, joten vetoaisin takuuseen. Oli kyllä aika kovan tuntuinen ukko ihan jyränä tiskillä vastassa. Oikeastaa olen jo ajanvarauksen tehnyt. En tiedä, voinko luottaa heihin vai keksivätkö niin paljon jotain lisää tutkittavia asioita, että olisi halvempi hommata tämä ao. Bosch:n katti ja itse kokeilla sillä. Oliko liitin oikealla puolella vai missä se ECU nyt onkaan matkustamossa, jossain kojelaudan alapuolella, vai?
Eikö korjaamon pitäisi katsoa ihan ekaksi yleismittarilla, onko lambda-kunnossa? Netistä löytyi joku kolmen eri asian mittausohje. Joskus pari vuotta sitten ei mitään vuotoja ollut letkuissa yms.
Volvo nro 6842910, vastaa
Bosch 0 258 003 308, joka siinä aiemmin oli.
https://iparts.fi/parts/volvo/m3926/t4091/s100048Hintaa postin pakettiautomaattiin toimitettuna kuluineen on 88€.
Alvadi.fi ja trodo.fi ovat kalliimpia. Alvadissa on 1 kpl nopeasti saatavana ja hinta on kovin korkea, 168€ postikuluineen.
Kesällä laittoivat lambdaksi Vemo (nimi korjattu), johon piti laittaa joku liittimen muutoskappalekin. Samalla se lambda laitettiin hiukan toiseen paikkaan kuin alkuperäinen ja vanhan lambdan jämät jäivät paikalleen. Eivät uskaltaneet kiertää sitä pois. Katti on kuitenkin aika uusi, tarvike, joka oli laitettu aiemmin kesällä yleiskorjaamossa. Samoin down pipe. Vanhan Bosch lambdan kierteissä oli silloin havaittu vähän syöpymää. Siksi tämä erikoiskorjaamon asentaja jätti sen vanhan lambdan myös paikalleen. No tietysti ei siinä kaapelia ole kytketty, mutta uusi lambda tietysti on. Noin 4,5 kk:n ja alle 5000 km ajon jälkeen tuli tämä virhe 113 ja virhevalo palaa sitkeästi koko ajan.
Onko merkitystä, mihin kohtaan se ruuvataan, jos lambdalle on kaksi paikkaa katissa?