Futurez  Kulkukoira

XC60 vm 2015 alustan ruostuminen ja korroosio.

  • 6 Vastauksia
  • 625 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jouscar

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 335
  • www.vrcf.fi
XC60 vm 2015 alustan ruostuminen ja korroosio.
« : 13.12.2024, 00:34:33 »
Katsastusmies pelotteli Volvojen ruostumisella. Itsellä on ollut käsitys että Volvot olisi kovapeltisiä autoja, onko Foordi tuonut pohjelevyjen mukanaan ruosteet? On kuulemma pitänyt 2010 luvun alkupuolen Volvoihin helmoja hitsailla ja muutakin, happanevat helmamuovien alta.
Totta vai tarua?

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3367
Vs: XC60 vm 2015 alustan ruostuminen ja korroosio.
« Vastaus #1 : 13.12.2024, 04:49:51 »
Totisinta totta tuo on valitettavasti. Nämä Ford-sukuiset ovat yllättävän kovia ruostumaan, ja nimenomaan ruostuvat paikoista joihin ei tule normaalisti katsottua.

Poissa Jouscar

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 335
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 vm 2015 alustan ruostuminen ja korroosio.
« Vastaus #2 : 13.12.2024, 06:16:15 »
Kannattaako näitä edes ruoste suojata ja onko noi helmat kotelot sellaiset joiden alle ei sitten nää purkamatta vaikka kuinka yrittäisi kurkkia

Paikalla Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4519
Vs: XC60 vm 2015 alustan ruostuminen ja korroosio.
« Vastaus #3 : 13.12.2024, 07:00:09 »
Aika paljon muovia on edessä, mutta vähän osviittaa saa ainakin kun katsoo ne paikat jotka näkyy. Alustamassa loistaa kyllä poissaolollaan tehtaalta. Jos löytää yksilön johon ruoste ei vielä ole purrut kannattaa varmaan suojata jos aikoo pitää autoa pitempään.

Poissa Jouscar

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 335
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 vm 2015 alustan ruostuminen ja korroosio.
« Vastaus #4 : 13.12.2024, 07:37:07 »
Yleisilmeeltään tämän yksilön pohjapellit mitä näkyvissä on ovat suhteellisen ruoste vapaat. Mutta tosiaan muovilla on hyvin piilotettu alusta. Oliko kriittisimmät pisteet etulokasuojien taka kulmat ja helma kotelot joiden alle kannattaa kaivautua. Olen tämmöistä auto hankkimassa ja ajella sillä useamman vuoden.

Poissa JPN_V70D3OR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 415
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 vm 2015 alustan ruostuminen ja korroosio.
« Vastaus #5 : 13.12.2024, 10:52:10 »
Koskee useimpia merkkejä. Tehtaiden CO2- ja liuotinpäästöjen vähentämiseksi helpoin 'eko' teko on lopettaa aineiden käyttäminen, jotka sisältävät ko. aineita. Vähiten ostajalle näkyvä teko on jättää tunkeutuva ruosteensuojaus pois, ja maailma pelastuu - tehdas voi paukuttaa henkseleitään päästöjen vähenemisellä.

Omalleni (V70 MY12) teetin muutama vuosi sitten ns. täyskäsittelyn (1000,-), kolme päivää pajalla. Samalla tuli puhditetuksi muovipaneelien taustat jne. Ei kuulemma ollut vielä kovinkaan paha, pariin paikkaan kevyt hiekkapuhallus, maalaus ja massaus.

Itsestä _tuntuu_ että, oikea aika teettää suojaus on 8-10v iässä. Tehtaan pinnoitukset alkavat olla tiessään, kertynyt moska tulee poistettua muhimasta ja saa uudet pinnat. Tämä siis, mikäli autoa suunnittelee pitävänsä +5v.

Lisäetuna on kun käyttää leimalla, niin inssit vaikuttavat tuleva hyvälle mielelle.  8)
« Viimeksi muokattu: 13.12.2024, 10:56:23 kirjoittanut JPN_V70D3OR »

Poissa juho82

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 vm 2015 alustan ruostuminen ja korroosio.
« Vastaus #6 : 13.12.2024, 11:16:54 »
Koskee useimpia merkkejä. Tehtaiden CO2- ja liuotinpäästöjen vähentämiseksi helpoin 'eko' teko on lopettaa aineiden käyttäminen, jotka sisältävät ko. aineita. Vähiten ostajalle näkyvä teko on jättää tunkeutuva ruosteensuojaus pois, ja maailma pelastuu - tehdas voi paukuttaa henkseleitään päästöjen vähenemisellä.

Omalleni (V70 MY12) teetin muutama vuosi sitten ns. täyskäsittelyn (1000,-), kolme päivää pajalla. Samalla tuli puhditetuksi muovipaneelien taustat jne. Ei kuulemma ollut vielä kovinkaan paha, pariin paikkaan kevyt hiekkapuhallus, maalaus ja massaus.

Itsestä _tuntuu_ että, oikea aika teettää suojaus on 8-10v iässä. Tehtaan pinnoitukset alkavat olla tiessään, kertynyt moska tulee poistettua muhimasta ja saa uudet pinnat. Tämä siis, mikäli autoa suunnittelee pitävänsä +5v.

Lisäetuna on kun käyttää leimalla, niin inssit vaikuttavat tuleva hyvälle mielelle.  8)

Koskee useimpia merkkejä. Tehtaiden CO2- ja liuotinpäästöjen vähentämiseksi helpoin 'eko' teko on lopettaa aineiden käyttäminen, jotka sisältävät ko. aineita. Vähiten ostajalle näkyvä teko on jättää tunkeutuva ruosteensuojaus pois, ja maailma pelastuu - tehdas voi paukuttaa henkseleitään päästöjen vähenemisellä.

Omalleni (V70 MY12) teetin muutama vuosi sitten ns. täyskäsittelyn (1000,-), kolme päivää pajalla. Samalla tuli puhditetuksi muovipaneelien taustat jne. Ei kuulemma ollut vielä kovinkaan paha, pariin paikkaan kevyt hiekkapuhallus, maalaus ja massaus.

Itsestä _tuntuu_ että, oikea aika teettää suojaus on 8-10v iässä. Tehtaan pinnoitukset alkavat olla tiessään, kertynyt moska tulee poistettua muhimasta ja saa uudet pinnat. Tämä siis, mikäli autoa suunnittelee pitävänsä +5v.

Lisäetuna on kun käyttää leimalla, niin inssit vaikuttavat tuleva hyvälle mielelle.  8)

Minä oon omasta autosta kirjoittanutkin jo aiemmin palstalle. Vm14 s60, pari vuotta sitten käytin suojattavana, pohja oli perän osalta jo ihan karmean näköinen. 3 tuntia puhallusta ja pohjamaalaus ja massaus, reilu tonni meni. Ollu meillä uudesta ja pesty aina säännöllisesti. Jos vertaa talouden toiseen autoon, korealaiseen vm10 katumaasturiin jonka pohja on edelleen käytännössä ruosteeton (tehtaalla massattu), nii eihän se hyvältä vaikuta. Toki nyt täyden käsittelyn jälkeen lienee kestävä ruosteenkin osalta.

 

Autoracing  KL-varaosat