Kalustoa joutaisi vähentää, joten tämä paketti on joutilaana. 23.4.-24 määräaikaiskatsastettu. Mittarissa 391tkm, käyttöönotto loppuvuodesta -91. Tuulilasi uusittu juuri ennen katsastusta. Sovittaessa katsastan kaupanteon yhteydessä.
Papereissa S80 tinakutonen ja HX40, BC Racing alustasarja, paikkalukumuutos, puolikaaret, ym.. Moottorimuutos tehty nykysääntöjen mukaisesti, kaaret vanhojen sääntöjen aikaan. Teho otteessa 179kW.
Moottori juuri tarkastettu ja vaihdettu läpikäyty kansi uusilla ohjurinkumeilla.
Tekniikka:
- Kevyesti portattu takavetokansi 204hv nokilla ja jäykemmillä venttiilijousilla. Etuvetolohko korsetilla ja H-profiileilla, vakiot T6 männät. Juuri tarkastettu ja kansi koneistettu.
- LPS HX42 62,45/67mm siivillä ja #22 pakopesällä. Loppusyksystä laitettu huoltosarja. 2,5" ahtoputkisto, Garrett 610x310x80 cooleri hitsatuilla päädyillä.
- 4" dp ja 3,5" rosterinen loppuputkisto isolla takapöntöllä. Ei mölyä turhia.
- MS3X V3, E85, 1200cc suuttimet, 450l/h Walbro.
- Uusi kytkinpaketti, -765 SRE ja nelilapainen sintteri. Teräsvauhtipyörä, GS6-53DZ laatikko.
- Griffin iso jäähdytin, vähän ajettu.
- PLX DM6 gen4 laajakaista. MGL Avionics pakolämpömittari, Autometer ahto-, öljynpaine- ja öljynlämpömittarit.
- Öljypohjaan asennettu Modigs Motorteknik loiskelevy.
- Penkitetty L&L dyno napadynossa pyörältä 696hv ja 938Nm 1.9bar paineella.

Kuvassa verrokkina myös aiempi käynti isommalla kompurakotelolla.
Konepelti lasikuitua, vakiosta sisustasta jäljellä etuovipaneelit ja kojelauta. Takaosaston lasit vaihdettu 3mm polykarbonaattiin, takaovien lasinnostimet poistettu ja karmit vaihdettu 140 alumiinisiin, lattiasta kaavittu äänieristeet pois, takaluukusta riisuttu ylimääräiset painot pois. Konehuoneessa ylä- ja alavinotuet.
Sparcon kuppipenkit, kuskille hieman reunoista auennut Pro2000, apparilla siisti Sprint. Kuskilla Sabeltin 2" 6-pistevyöt, apparilla vakio ja mukaan saa halutessa samanlaiset 6-pisteet apparille. Kaaret tehty Marteliuksen valmiiksi taivuttamasta pääkaaresta ja lisukkeena oikean paksuiset muut putket. Kuskinpenkki sivukiinnikkeillä suoraan lattiassa vakiopaikoissa, apparin vakiossa kiskossa.
Takakylkiä levitetty suht huomaamattomasti kaaren keskeltä mitattuna noin 3cm. Levitys alkaa takaoven puolivälin kohdalta ja loppuu takavalon alle.
Pohja asiallisessa kunnossa.
Edessä V70II satulat adaptereilla ja uritetut 302mm Ate Powerdisc levyt. Takana vakiokokoiset uritetut levyt. Etujouset 9kg, takana 4kg ja takaiskarit vaihdettu BC:stä Gaziin. 740 taka-akseli Truetracilla ja 3.54 välityksellä. Alustassa helat pääosin uretaania, taka-akselin ja alatukivarsien väliset helat muutettu korvallisten tekovaiheessa BMW:n pallonivel-mallisiksi. Etutukivarret ja alemmat takatukivarret uusittu pari vuotta sitten. IPD 25mm etuvakaaja, 19mm takavakaaja.
Jokaisen oven alanurkissa paikkaamista jotka reunalista vielä peittää ulospäin ja takaluukun alareunassa korjattavaa. "Mutta niinhän näissä aina."

Konepeitossa on käytön jälkiä ja maalipinta vaatii kauttaaltaan tekemistä. Moottorinjohtosarjan voisi tehdä uuden, nykyisellä alkaa olemaan ikää eikä ole kaikkein kaunein.
Ajovaloheijastimet hyvät, ne tuli uusittua joku vuosi sitten. Perus 3-puolainen "mokka" ralliratti, tehostettu ohjaus. Muutoskatsastettu E85:lle. Alkuperäiset lasit saa halutessaan mukaan ja sisustan osiakin pitäisi vielä löytyä.
Ajettu 225/45/17 halpis semislikseillä Motoparkissa 1.42,2 ja parempaankin on eväitä. Räyskälässä syksyllä -22 varttimaili 2.5s 60ft alle 12s ja päälle 200km/h loppuja pikkutehoilla.
Mukaan säätöläppäri, uudet lasikuituiset etulokasuojat, 25mm IPD takavakaaja ja uusi 3.15 perävälitys.
Alla kuvissa näkyvät kakkoskorisen 16" alut Hankookin nastoilla. Toisina pyörinä kakkoskorisen 17" alut laillisilla kesäkumeilla.
Liikennekäytöstäpoistossa toistaiseksi.
Kaikki kuvat:
https://lankku.kuvat.fi/kuvat/245+-92+Bxxx/Projektipäiväkirjamainintoja(samassa Englantilaisen kanssa):
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=369.msg1061421356#msg10614213569900e
Vaihdossa käy raha tai mahdollisesti:
- Hyväkorinen 204hv 960 farkku(tekniikan kunnolla ei väliä).
- 850 T-5, T-5R tai R farkku.
- Kolaroitu, tms. viallinen mutta tekniikaltaan toimiva XC90 V8.
Juvalla
Yksityisviesti