Muokkaanpa edelliseen viestiin tämän kysymyksen, kun en löydä enää mistä uusi ketju avautuisi. Toivottavasti tähän aloitukseen tulisi vähän enempi vastauksia.
Kyseessä siis 2014 mallinen Volvo V70 D4162T moottorilla
Siitä on nyt luettu vikakoodit ja nollattu joulukuussa ja joulukuusta viime perjantaille kertyneet koodit ovat:
Satunnaiset koodit
P02E400 Diesel, imuilman ohjaus, juuttunut auki
P130378 Pakokaasun kierrätys kalibrointivika, mekaaninen vika
P019400 Polttoaineputken paineanturi A piiri, virheellinen
P256600 Piiri, A asentoanturi, paineensäätö turbo, toimintahäiriö
P053100 A/C-keskipaine A, anturipiiri, virhe, virheellinen
Pysyvät koodit
P246C00 Dieselhiukkassuodatin rajoitus (lohko1), pakotettu moottorin rajoitus
P24A400 Dieselhiukkassuodatin rajoitus (lohko1), nokea kertynyt liian paljon
P246300 Dieselhiukkassuodatin rajoitus (lohko1), noen kerääntyminen
Silloin joulukuussa auto piti katsastaa ja näiden samojen vikakoodien nollauksen yhteydessä autolle tehtiin pakotettu regenerointi, jolloin vikavalot sammuivat. Noin tuhannen ajetun kilometrin jälkeen valot ja kilpikonnat palasivat.
Ilmeistä on, että hiukkassuodatin on nyt ajettu loppuun ja se pitää uusia, mutta olisiko noi muut ilmastoinnin vikakoodia lukuunottamatta kytköksissä tukkeutuneeseen hiukkassuodattimeen?
Arviota onko tuo ilmastoinnin vikakoodi vain joku anturin vaihtotyö? Ilmastointi toimii ja puhaltaa todella viileää, mutta satunnaisesti saattaa lopettaa kylmän tuoton ja näin talvisin saattaa yhtäkkiä vetää lasit aivan umpihuuruun, joten johonkin tämänkaltaiseen anturin vikaan se viittaisi?
Tällä hetkellä olen ajellut sillä, kun ei vaihtoehtoja ole, mutta kyllä vähän jännittää pari asiaa. Koska se leviää lopullisesti ja jostain risteyksestä liikenteen sekaan lähteminen, kun pappatunskakin tuntuu raketilta tähän verrattuna
