Täällä näyttää olevan tietoa enemmänkin näistä. joten tässä vielä yksi keväinen dilemma.
Auto kävi pesulla ja sen seurauksena ilmoitti lähivalo polttimoviasta (myös kuskin puolella umpiossa oli silminnähden kosteutta ilmeisesti umpio vuotaa jostain tai takana oli kannet löyhässä).
Oireet: muut valot toimii, mutta ajovalo palaa aina käynnistettäessä hetken ja sammuu sitten. Polttimot vaihdettu. Sama peli jatkuu. Huollon mukaan vika viittaisi ballastiin.
Nyt päästäänkin siihen ongelmaan

eli olen itse jo ottanut yhteyttä korjaamoon ja uusia (tai käytettyjä umpiota ei kuulema ole tarjolla). Nyt pitäisi siis testata vuotaako umpio ja mistä.
Xenonille tyypillisesti umpioiden linssit on myös hieman sameat joten fiksu vaihtoehto olisi myös päivittää kummankin puolen umpiot uusimalla linssit. (tämä on kuulema tosi kettumainen homma ja itsellä ei resursseja tehdä itse...) Kuitenkin jos umpio fakskaa niin tämä ainoa järkevä tehdä ennen ballastin vaihtoa uuteen.
Löytyykö pirkanmaalta valojen kanssa jo kokeneempaa harrastajaa joka haluaisi autella ko hommassa
Tai osaatteko suositella pajaa joka näiden kanssa roplaisi kohtuu hintaan??