Carcom Oy  Elekma

B5234T RN vai N tunnistus

  • 8 Vastauksia
  • 1531 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leeevi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
B5234T RN vai N tunnistus
« : 21.11.2024, 19:25:56 »
Morjes kaikille

Osaako tietäjät auttaa kokematonta kun olis tarkotuksena ostaa B5234T moottori pientä viritystä varten ja haaveena ottaa renkailta 400-500hp. Oon lueskellut että uudemmat RN lohkot parempia yleisesti (paitsi kansi) ja sellasta ajatellut ostavani mutta ei meinaa löytyä helpolla, mutta onnekseni löysin ruotsin maalta yhden kanditaatin tosin vähän kalliilla mutta markkinoilla kumminskin. Osaatteko sanoa onko kyseinen RN vai N moottori? Vuosiluku on vähän siinä murroksessa niin itse en osaa selvittää eikä myyjä ole ainakaan vielä vastannut.

Moottori siis myyjän mukaan -99 vuoden C70 T5 2,3 B5234T3 AUTOMAT 2dr CPE joka on rekistöröity loppuvuonna -98.

Kuviakin on mutta en tiiä osaanko lisätä ne tähän.....
« Viimeksi muokattu: 21.11.2024, 20:19:19 kirjoittanut Leeevi »

Poissa Leeevi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: B5234T RN vai N tunnistus
« Vastaus #1 : 21.11.2024, 19:34:31 »
Saakohan näin kuvia?







Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8106
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: B5234T RN vai N tunnistus
« Vastaus #2 : 21.11.2024, 22:50:28 »
RN tuli vuosimalliin -99 ja siltä tuo näyttää. Yksi tunnusmerkki vanhemmasta lohkosta on öljyruiskujen luukut pakopuolella ja tuossa ei niitä ole.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   860 -96 2.9   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6757
  • Global alligator
Vs: B5234T RN vai N tunnistus
« Vastaus #3 : 21.11.2024, 22:54:23 »
En nyt mikään expertti oo mutta sanoisin tuon olevan RN. :)

Katoha, Lankkuhan se siinä...
« Viimeksi muokattu: 21.11.2024, 22:55:56 kirjoittanut laatikkovika »
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 457
Vs: B5234T RN vai N tunnistus
« Vastaus #4 : 16.06.2025, 22:32:39 »
Pitkästä aikaa foorumilla taas. Tuli hommattua vihdoin ja viimein harrastepeli ja sitä olisi tarkoitus jatkojalostaa. Heräsikin kysymyksiä heti näistä B5234T koneista eli ajatuksena olisi rakentaa kestävä kone, mistä saisi ainakin 400-500hv luokkaa irti. Ja huomasinkin tämän keskustelun. Onko siis jokin selkeä ero näissä uudemmissa "RN" lohkoissa (sylinteriputket, öljy/vesikierto) verrattuna vanhempiin vai onko se näillä tehotavotteilla se ja sama mistä lohkosta tekee, kunhan turbon lohko vaan on? Ja käykö RN lohkon päälle vanhempi ilman VVT oleva kansi vai onko jossain reijissä eroa?

Toki jos nyt samalla vaivalla saa uudemman hommattua niin sellainen sitten samantien...
NYK: Polestar 2 DMLR -21 & 240 "T5" -89

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07, V60 D5 AWD -16

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8106
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: B5234T RN vai N tunnistus
« Vastaus #5 : 17.06.2025, 11:05:26 »
Sanoisin ettei ole väliä kumpaa käyttää. N sylinterit on olleet samoilla kilsoilla yleensä kuluneempia kuin RN.

Vanhempi kansi käy suoraan lohkon päälle.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   860 -96 2.9   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6757
  • Global alligator
Vs: B5234T RN vai N tunnistus
« Vastaus #6 : 17.06.2025, 13:43:47 »
Ei kai se nyt sama mistä lohkosta tekee. Kattoisin että ainakin olis pieni poraus, siis 81mm eikä 83mm.
RN on ns matalakitkakone, ehkä vaikuttaa sit sylinterienkin kulumiseen, mulla mittarissa 538664km just ny. Vaan.
Kyllähän ne tukee noita isolohkojakin mutta enempi niitä silti paukkuu. Ärrästä kun menee vakionakin lohkoja, siis tulee murtumia sylintereihin niin sehän on entinen.
81mm ja kovempaa rautaa alas nii kyllä se siitä.

Ittellä on tuo vakiokone 5234T3 joka on aika mopo. Nyt ohjelmoituna kehtaa just ajella. :D
Nyt ehkä joku 260-280? Vakioon puhuvat 250, en usko.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 457
Vs: B5234T RN vai N tunnistus
« Vastaus #7 : 17.06.2025, 14:09:16 »
Joo lohkona tarkoitus käyttää B5234 ja sehän on 81mm porauksella. Ja näissä sylinteriputket ovat ilmeisesti samanpaksuiset vuosimallista riippumatta?

Olikos turbokoneiden männät kelpoiset vielä tuonne 400-500hv haarukkaan vai pitääkö harkita takomäntiä?
NYK: Polestar 2 DMLR -21 & 240 "T5" -89

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07, V60 D5 AWD -16

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8106
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: B5234T RN vai N tunnistus
« Vastaus #8 : 17.06.2025, 14:22:06 »
Putket on mun mielestä samaa kamaa. Uudemmissa taitaa vesitila olla vähän matalampi joten on vähän parempi tuenta. Vakiomännät on itsellä kestäneet noin 125hv/kpl, paljoa enempää ei ole tullut niillä otettua.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   860 -96 2.9   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Kulkukoira  Proturbo