Varmasti löytyy aiheesta juttua ja löytyikin, mutta lähinnä tekisi mieli saada lisää kokemuksia aiheesta.
Tuli vaihdettua tommonen reipas 100t ajettu D3. Edellisestä huollosta on 8tkm. ja valikoita tutkiessa huomasin että öljymäärä oli alle puolenvälin.
Ärsytti tietysti heti, että tuliko nyt hommattua auto johon saa lisätä öljyä jne.
Kaadoin puoli litraa lisää ja sitten se näytti noin 4/5. Ihmettelin että kuinka kapea se mittausalue on, kun puolella litralla nousee käytännössä puolet koko viivan välistä.
No, ajoin muutama sata kilometriä ja nyt se näyttää maksimia. Ei ole ilmoittanut että olisi liikaa. Testerin mukaan se on tehnyt polton tuossa pidemmän siirtymän aikana noin 400km sitten. Onko näissä enää sitä ongelmaa, että poltto painaa tyhjäkäynnilläkin jälkiruiskusta ja polttoainetta pääsee öljyihin? Malli on 2018 ilman urea-systeemiä.
Ainakaan suodatin ei ole tukkeessa. Tyhjäkäynnillä noin 0,3kpa, maantiellä 1-3kpa. Täyskaasulla alle 10 joten ylimääräisiä polttoja tuskin on tehty?
Onko tuo mittaus noin ailahteleva, että ei kannata välittää kuin max/min-hälytyksistä?
Varmaan öljynvaihdossa on laitettava tarkalleen määrän mukaan ja unohtaa tuo mittari?