Kysymystä voisi hieman tarkentaa haetaanko kokemuksia 5-pyttyisestä 2litran D3/D4-moottorista, joka on saatu aikaiseksi iskunpituutta lyhentämällä perinteisestä D5-moottorista vuosina n. 2011-2013, joka on nuuten hyvin pitkälti sama moottori) vai sitten joskus n. 2014 alkaen 4pyttyinen 2litran VEA-kone(näissä oli alkuun lapsuksia ja maine "5mukisen" korvaajana oli melko heikko). Joitain malleja/konfiguraatioita on sitten hämmentämässä lisäksi D3 merkinnällä, mutta ovat kuitenkin 2.4 koneella. Nopeasti katsoin nettiautosta, että siellä oli listattuna näitä vm.2011-2013 D3/D4 2.0litrasella 5-pyttyisellä koneella myytävänä 16kpl +400tkm ja n. Puoli tusinaa +500tkm ajettuina, sekä ajokuntoisina. Jossain kohtaa aikaisemmin olen nähnyt yli 600tkm ajettunakin D3:sta myytävän.
Oma siis V60 D3 2013 5-pyttyinen ja mittarissa +320tkm, jossa korjausvelkaa jätetty ihan riittävästi. Palat/levyt uusittu ja iskarit taakse. Lämmittimenkenno mennyt tukkoon(myyjän piikkiin). Jäähdytysnesteet vaihdettu huuhtelemalla. Koko kierros iskari/jousia, jarru nesteet sekä lootaöljyt huuhtelemalla olisi tarkoitus vaihtaa lähitulevaisuudessa. Perus ylläpito-huollot on peruskauraa ja pystyy tekemään kyllä itse, kunhan on vaan varannut riittävän määrän rost-offia tai vastaavaa, jota on hyvä suihkauttaa reilusti ennen rempan alkamista(pulttien kierreliima-ratkaisu hieman normaalista poikkeava lue: lika, paska ja ruoste pitää huolen, että pultit pysyy paikoillaan, kun pultin pää kierteineen tulee reilun tuuman yli jääden säiden/lian armoille). Moniurahihna, kunhan ei lähde tekemään lähempää tuttavuutta jakopään kanssa, niin säännöllisellä huollolla pitäisi olla pitkäikäinen kulkuväline.