Vaihteiston etupuolella vaihteistossa kiinni olevan peltikotelon alla on venttiilikoneisto, joka sisältää useita solenoideja, ne solenoidit ohjaa öljynpainetta eri osiin vaihteistoa, sekä säätää öljynpainetta.
Yleensä koko venttiilikoneisto vaihdetaan, kun solenoidit lie enemmän tai vähemmän sovitettu toimimaan sen venttiilikoneiston rungon kanssa.
Hintaa venttiilikoneistolla lie siniseltä ostettuna jotain 1500€ paikkeilla ja muualta hankittuna sen varmaankin saa alta tonnilla.
Eli siihen ei voi vasta mitään, että mitä se solenoidi ohjaa, koska siellä tosiaan on useita solenoideja jotka ohjaa eri asioita.
Venttiilikoneiston saa irroitettua irroittamatta vaihteistoa.
Kuitenkin, oli mikä tahansa, niin ei se vika välttämättä ole siinä solenoidissa, viakka vikakoodin nimessä solenoidi onkin mainittu.
Tärkeämpää on se, että mitä se vikakoodi tarkoittaa, mikä ohjainlaitteen suorittama mittaus tai tarkastus synnyttää kyseisen vikakoodin.
Syynähän voi olla vaikka jokin johtovika, solenoidille kuitenkin menee sähköjohtoja.
jne.
En siis ehdota mitään 1500€ venttiilikoneistoa vaihdettavaksi tässä viestissä, enkä muutenkaan puutu tuohon vikaan, kun ei tuosta voi oikein vielä mitään johtopäätöksiä tehdä suuntaan tai toiseen