Elekma  Autoracing

volvo 440 1.8i vm95 karstan poisto moottorista?

  • 17 Vastauksia
  • 7948 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: volvo 440 1.8i vm95 karstan poisto moottorista?
« Vastaus #15 : 05.03.2012, 20:01:35 »
oman kokemuksen mukaan vanhakaan moottori ei siihen leviä, jos vaihtaa esim. eri merkkisestä 10w30 öljystä toisen merkkiseen 15w40 tai 5w40 öljyyn...

tarkoitan siis noita ihan perusöljyjä, en mitään long life yms..kalliimpia öljyjä..

työkoneidenkin kanssa olen ollut tekemissä jonkun aikaa, enkä ole kuullut koskaan että olisi jostakin lähtenyt karstat öljyjen takia liikkeelle ja kone olis sen takia levinnyt...

ja tottakai vaikuttaa sekin, kuinka niitä öljyjä on vaihdettu
vanhassa massikassa kun voi joku käyttää niitä samoja öljyjä koko elinkaaren  :buck2:
ollaanko nyt ajauduttu offin puolelle  :-[
bensakoneillahan voi ajaa pidempään samoilla öljyillä mutta dieseleissä ne pitäis vaihtaa noin 5000tkm välein...

Poissa Möykky

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 440 1.8i vm95 karstan poisto moottorista?
« Vastaus #16 : 06.03.2012, 13:01:16 »
Kyllähän se on niin, että nämä nykyiset öljyt, melkeimpä merkkiin katsomatta, ovat niin laadukkaita, että tuota karstaantumista ei normi öljynvaihtoväleillä tapahdu, peseviä ja puhtaanapitäviä. Toista oli 30-40 vuotta sitten, jos erehdyit laittamaan pentsiini autoon pesevät diesel öölit, niin taatusti läks paskat liikkelle. Isäukon Isuzu alko ko operaation jälkeen syömään litran satasella voiteluaineitta, ei ukkoa naurattanu, eikä minua, suoritin tämän kyseisen operatsuunin :nohnoh
« Viimeksi muokattu: 06.03.2012, 13:03:45 kirjoittanut Möykky »

Poissa V0lv0mies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 206
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 440 1.8i vm95 karstan poisto moottorista?
« Vastaus #17 : 18.03.2012, 08:23:08 »
Itse laitoin syksyn öljynvaihtoa ennen Sonaxin xyleenipohjaista litkua myllyyn jza käytin vajaat 10 minuuttia. Tuli niin mustaa tavaraa ulos ettei mitään rajaa. Lisäksi hiekkaa ja jotain epämääräistä mönjää.
Vieläkään ei ole silloin lisätty öljy mennyt mustaksi. Aina ennen se mustuin melkein heti.
Nyt aion tehdä saman CRC:n vastaavalla litkulla ja lisäksi kokeilen VSR:n kitkaa vähentävää ja kitkapintoja uudistavaa moottorikäsittelyä. Se maksaakin sellaset vaatimattomat 120 eugenia, mutta vastineeksi bensankulutuksen pitäisi tipahtaa muutamaksi vuodeksi 10-20 %.
Eli tankillisella Hangosta Ivaloon, tyyliin 5 L satasella. Lisäksi paljon muitakin hyötyjä, esim. enemmän voimaa irti. Jos kaikki menee hyvin, tulee siinä kurottua 10-20 vuotta kiinni moottoreiden kehityksessä tapahtuneita tärkeimpiä hyötyjä.
Eikä tarvi mitään ammattilaista, vaan helppoa kuin heinänteko.
460 SE -92 B16F

 

Samppasport  Futurez