Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Defa vai Calix V70 D5 mv.08???

  • 5 Vastauksia
  • 6221 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa makekin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Defa vai Calix V70 D5 mv.08???
« : 01.03.2012, 17:46:49 »
Moro!
Volvostani puuttuu sähkönen lämppäri ja tarjouskierroksen jälkeen olo on hiukan puulla päähän lyöty. Toiset korjaamot laittaa Defaa ja haukkuvat Calixia ja toiset taas kertovat ettei Defat kestä vaan ainoastaan heidän laittamat Calixit on parempia. Paikallinen sininen laittaa sinisestä laatikosta lämmitiimen joka on merkiltään Calix. Hinta heillä on vaan ihan eri lukemissa kuin muilla korjaamoilla.
Minkäslaisia kokemuksia porukoilla on noista eri merkeistä??
Kysymyksessä siis V70 D5 vm. -08 ja siihen tulisi letkulämmitin ja akkulaturi.
Ja onko vinkkejä Joensuun seudulla missä tuo lämmitinpaketti kannatta asennuttaa (tai missä ei ainakaan kannata laitattaa)???
Kiitos ja Kumarrus
Make

Poissa Volvo_2010

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: Defa vai Calix V70 D5 mv.08???
« Vastaus #1 : 01.03.2012, 18:09:20 »
Itse laitatin omaan V70 vm.2010 Defan letkulämppärin KH autopalvelussa. Mielestäni siellä oli ainakin minun tapauksessa hinta kohdillaan.
DEFAn sarjat taitavat olla hiukan hinnakkaampia kuin Calixin?

Poissa tukotila

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: Defa vai Calix V70 D5 mv.08???
« Vastaus #2 : 02.03.2012, 11:34:54 »
Minä laitoin itse Calixin lämmittimen. Asennuksessa totesin, että olisi kannattanut laittaa 100 euroa lisää rahaa ja ostaa lämmitin siniseltä. Sarjaan sisältyy näet kaikki kiinnitysrekkulat, jotka yleismallin lämmittimen asennuksessa joutuu reilusti soveltamaan. Asennus on helppo tehdä itse, jos on käytössä monttu tai nosturi; itse lämmittimen asennus onnistui vartissa, kaapelireittien suunnitteluun meni sitten vähän enemmän aikaa. Käytin asennuksessa letkupihtejä, joten nesteitä ei tullut ulos kuin muutama desi.
exät: Volvo V70 2.5 TDI -97, Volvo V70 D5 -04
nyk: Volvo V70 D5 -08

Poissa 850Z71S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
Vs: Defa vai Calix V70 D5 mv.08???
« Vastaus #3 : 02.03.2012, 14:39:24 »
Ja  säteilylämmitintä ei siiten kannata edes harkita. ;)
YOURS CAN GO FAST... BUT MINE CAN GO ANYWHERE.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6383
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Defa vai Calix V70 D5 mv.08???
« Vastaus #4 : 02.03.2012, 19:52:33 »
Ääni Calixille. Tai ei oikeastaan edes pelkkä ääni, vaan ehdoton vaatimus Calixin puolesta :) Calixin liitännät ovat huomattavasti asiallisempia ja niissä on myös se lukitusmahdollisuus, joka Defasta puuttuu kokonaan. Olen tavannut useita sulaneita Defan liittimä, kun taas Calixin kohdalla yhtään ei ole tullut vastaan. Calixin puolesta puhuu myös paljon parempi verkkoliitäntäkaapeli, joka on kumia, eikä sellaista pakkasessa jäykistyvää kamalaa vihreää muovia, joka on Defassa.

Kysyttävää ;D

Poissa rade

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
Vs: Defa vai Calix V70 D5 mv.08???
« Vastaus #5 : 02.03.2012, 20:10:40 »
Defan letkulämmittimen laitatin V 50 seen.Siihen kun ei viime vuonna saanut mitään.Asentaja muuten kertoi säteilylämmittimestä että on ihan bra värkki.Hänen mielestään sen epäsuosio johtuu siitä kun et mitään konkreettista huomaa (veden lämpö,sisälle tuleva ilma).Öljyt on kuitenkin lämpimät ja auttaa käynnistykseen.
Ex V 70 TDI  ja v50 D5
V60 D4 Ocean Race -15

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy