Samaa mieltä. Isokin ruttu oikenee oikeilla välineillä parin millin tarkkuuteen. Monessa uudessakin autossa oikaisu on pitkänpäälle parempi kuin saumojen aukaisu ja uuden pellin laitto. Lommon oikaisu onnistuu usein silloinkin vaikka alapuolelle ei pääse.
Jos pellin vaihtaisi niin autopurkaamoista löytyvistä autonaadoista voisi leikata halutun kokoisen palan. Itse lommon kohtaankin voisi vaihtaa palan. Ei se sen kummallisempi homma ole kuin esim lokasuojanreunojen vaihto. Helpompikin voi olla.
Jos tämä oikenee niin suoraksi että pakkelia ei tarvitse paljoakaan (alle 1kg),niin sitten olen erkki:

Koko kylki siis oli solmussa runkopalkkiin asti, C-pilari kiero kattoon asti, tuosta ei kukaan enää saa suoraa, varsinkaan kun tuo yläreuna on täysin litistynyt ja muodoton ja pelti on revennut useasta kohdasta.
Autopeltiseppäkin sanoi ettei mitään toivoa, uusi pelti. Lommon oikaisumieskin naureskeli idealle (oikaisee työkseen UUSIEN autojen pikkulommoja jotta vältytään maalaukselta ja pakkelilta).

Hitsaushommia haluaisin vältellä suoralla peltipinnalla, eivät kestä pidemmän päälle (nähnyt useita epäonnistuneita yrityksiä jotka kestäneet 1-10v ja sit tullut kukka pakkelin läpi).
Paras tosiaan olis ku sais jostain uuden pellin, mutta vois aukinkin kanssa neuvotella.
Yks 4D sedan tuossa pihassa on (tai paremminkin sen takapää), mutta kaaret ovat toivottoman lahot, vaikka ne kerran on jo vaihdettu. Hitsisaumat sentään siinä on viel siistit.
