Terve.
Tuli sitten ostettua elämän ensimmäinen kanttivolvo

. Tätä foorumia lueskellessa tuli himo tommoseen turbotettuun kutoskoneiseen 960 ja nettiautossa oli sitten sopivasti yksi myynnissä niin pitihän se ostaa pois kuleksimasta. Takavetoista himoinnut melkein 10v ja nyt sitten viimein sain tuon ostettua, heh.
Auto on ihan perus siistissä kunnossa ikäisekseen. Ei nyt mikään kedon kaunein eikä parhain mutta menee meikän käyttötarkoituksessa ihan hyvin jos kestää vaan läjässä. On tuossa vikojakin, mm oviverhoilun nahat kutistuneet ja taitaa toinen tai molemmat turboista olla huollon tarpeessa kun tuntuu öljyä syövän jonkin verran. Hajusta ja oireista päättelin että ahdin on syypää tähän murheeseen. Maalipintakin on aika kauhtunut mutta se ei haittaa koska yksi tarkoitus tällä autolla on se että saa toimia omana "harjoituskohteena" ja meinasin hänet maalata keväällä kun kelit lämpenee.
Tekniikka on tällä hetkellä
2,5 lohko shimmeillä
3,0 kampiakseli & nokka-akselit
T6 männät & kiertokanget
T6 tuplaturbot & bypass venttiili
Säädettävä bensanpaineensäädin
940 cooleri
850 R kova vauhtipyörä & sacsh sre BMW m5 race 765 asetelma.
Kansi oikaistu ja R seetit tehty.
Moottoriin kaikki tiivisteet ja stefat uusittu, myös jakopää & vesipumppu uusittu.
Painetta on 0.38b ja tehoa 240hp. Ei tuo tosiaan mikään tykki kyllä ole, mutta itsellä oli tarkoitus yrittää ottaa tällä paketilla 300hp, kait se jo vähän pirteemmältä tuntuu. Jossain vaiheessa yritän sitten vaihtaa h-veivit ja Holsetin pellin alle, on tuo Boost sitä niin paljon kehunut että pakko se on tehdä

Varusteina on sähköinen kattoluukku, nahkat sähköllä, vakkari, automaatti-ilmastointi, keskikonsolin mukitelineet. Kaikki jopa toimivat moitteetta.
Tuli tuolla Kokkolasta ajettua Etelä-Karjalaan eilen (500km) ja ihan hyvin kuletti, ei edes perse puutunut.


