Ei se suora putki oikein jaksa muutamaa polkaisua enempää viihdyttää, sen jälkeen se on lähinnä ärsyttävä.
Juu ei, kyllä noita liiaksi pöriseviä on ollut mutta tämä koitetaan pitää semmosena että on mukava cruisailla.

Onko tuo alavesiletkun T-haara siis turbon jäähdytystä varten, vai mistä siihen letku tulee?
Joo alavesiletkussa liikkuva vesi käytännössä aiheuttaa imun tuohon haaraan, eli se on ahtimen jäähdytyksen poistoletku. Tuleva vesi ahtimelle otetaan toisella T-haaralla siitä täyttöletkusta mikä menee paisarilta syylärin päätyyn. Noin ne letkut tietääkseni vakio turbo volvoissakin on laitettu.
Kipasin Marteliukselta tuommosen sivusta sivuun 2.5" turbovaimentimen, kolmeen kertaan menee pakokaasut päästä päähän tuola sisällä reikäputkessa. Samoille pakoille laitoin missä vakio pönttökin majaili.

Edestä pakoputki kääntyy auton alle about öljypohjan tasalla. Taitaa pakoputki ottaa maahan juuri ennen öljyproppua.

Siitä se jatkuu taakse suoralla pätkällä viistosti tuonne kartaanin viereen, kiertää takajalkatilan, 30 astetta takasin sivulle päin ja sitten sen verran ylös että vaimennin on vähän suojassa.


Tällä erää loppuu taka-akselin eteen ihan sopivasti, katotaan miten pakokaasut käyttäytyy ajossa tarviiko tuohon tehdä vielä mutkaa alaviistoon tai jopa ylitys.
Kiinnitys koriin vaimentimen etupuolelta


Kovin montaa milliä tuosta ei pääse putkea enää nostamaan ilman että rakentaa mutkista koko rännin ja tekee jonkinlaisia muutoksia käsijarrun vaijeriin. Eikä kyllä tarvikkaan kun tosiaan se öljyproppu jää sitten jo samaan hidastetöyssyyn.

Jonkinlainen klippi äänimaailmasta. Toki ei tuo puhelimen kaiuttimesta esim kuullosta yhtään todelliselta. Isommista vehkeistä ihan ok. Ajelulle ei oo vielä ehditty säätelemään joten vielä ei osaa sanoa onko tuo putki edes äänien puolesta hyvä noin.
