Moro. Muija soitteli tässä illalla että on kuulemma rikkonu vaihdelaatikon. Ei mäkin luukulla mene kun nelonen silmään. Käskin sit kytkintä luistattamalla ajaan sen siitä johonkin sivummalle, mutta jonkin ajan kuluttua kuitenkin kurvasi pihaan. Ajelin porukoille montulle, enkä löytänyt mitään vikaa matkalla, eikä siinä tutkiessa ollut edes siirtäjän kumeissa sen ihmeellisempää välystä mitä voi odottaa. Laitoin muijan kirjoittamaan vikaselosteen, ja se olis tässä nyt seuraavana:
"Auton vaihteisto toimi alkuun kuin unelma. Ja kuten aiemminkin, huomasin pieniä varotusmerkkejä matkalla.Vaihdekeppi alko jäykistymään ja vaihde ei meinannut mennä "silmään".Kuitenkin rauhallisilla liikkeillä ja kevyesti sain sen silmään. Sitten tuli tilanne että piti peruuttaa.Vaihdekeppi oli jo erittäin jäykkä. Koitin laittaa pakin päälle ja vaihdelaatikko piti erittäin karmean ja erittäin kovan äänen.Sellaisen kun sanotaan että vaihdelaatikossa on "sorsa" mutta paljon kovemman ja se kuulosti todella siltä kuin koko laatikko olisi entinen. Kokeilein pakkia uudelleen,koska ajattelin että kytkin ei ollut tarpeeksi pohjassa. Sama ääni ja vaihde ei mennyt silmään.Mikään vaihde ei toiminut.Kokeilin painaa kytkintä tarpeeksi pohjaan,kokeilin nostaa sitä ylös,laitoin vaihteen vapaalle ja heiluttelin vaihdekeppiä edestakaisin monet kerrat. Mikään vaihde ei toiminut.Sain väkisin nelosvaihteen päälle.Ajattelin että nyt joku muukin vaihde menisi.ei mikään.ei vaikka kokeilin kaikki,laittaen välillä vapaalle ja taas uudestaan.sain auton nelosvaihteella liikkeelle. Liikennevaloissa auto sammui ilman mitään syytä.käynti ääni madaltui ja auto alkoi tärisemään ja lopulta sammui.Kahteen kertaan koitin käynnistää.kolmannella strattasi.Auton kierrokset nous reilusti yli 3000 ja auto huusi vaikka vaihde oli 4. ja en kaasuttanut mitenkään kovasti.Auto ei meinannut pysyä käynnissä,vaan jouduin nostaan,laskeen,nostaan kytkintä ja samaa tehdä kaasulle että auto likkui ja pysy käynnissä.matkalla vielä kokeilin kaikki vaihteet ja mikään ei toiminut paitsi 4 ja sekin suurella voimalla. Ajoin auton parkkipaikalle ja sammutin.Laitoin vapaalle ja vaihdekeppi oli aivan löysä.Normaalia suurempi liikkumarata. Käynnistin ja vaihteisto toimi taas kuin unelma. NICE."
Tiistaina auto kuulemma sammu kanssa valoihin, jonko johdosta vaihdettu pyörijä, jakajan kansi, piuhat, tulpat, öljyt ja suodatin. PA-suodatin pitäisi kanssa vaihtaa kun muistaa/kerkee, mutta tuskin on osallisena tässä tapahtumassa?