Autoracing  KL-varaosat

740 B200F+M47 vaihteisto+käyntivikaa(?)

  • 3 Vastauksia
  • 2298 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
740 B200F+M47 vaihteisto+käyntivikaa(?)
« : 08.07.2012, 21:43:31 »
Moro. Muija soitteli tässä illalla että on kuulemma rikkonu vaihdelaatikon. Ei mäkin luukulla mene kun nelonen silmään. Käskin sit kytkintä luistattamalla ajaan sen siitä johonkin sivummalle, mutta jonkin ajan kuluttua kuitenkin kurvasi pihaan. Ajelin porukoille montulle, enkä löytänyt mitään vikaa matkalla, eikä siinä tutkiessa ollut edes siirtäjän kumeissa sen ihmeellisempää välystä mitä voi odottaa. Laitoin muijan kirjoittamaan vikaselosteen, ja se olis tässä nyt seuraavana:

"Auton vaihteisto toimi alkuun kuin unelma. Ja kuten aiemminkin, huomasin pieniä varotusmerkkejä matkalla.Vaihdekeppi alko jäykistymään ja vaihde ei meinannut mennä "silmään".Kuitenkin rauhallisilla liikkeillä ja kevyesti sain sen silmään. Sitten tuli tilanne että piti peruuttaa.Vaihdekeppi oli jo erittäin jäykkä. Koitin laittaa pakin päälle ja vaihdelaatikko piti erittäin karmean ja erittäin kovan äänen.Sellaisen kun sanotaan että vaihdelaatikossa on "sorsa" mutta paljon kovemman ja se kuulosti todella siltä kuin koko laatikko olisi entinen. Kokeilein pakkia uudelleen,koska ajattelin että kytkin ei ollut tarpeeksi pohjassa. Sama ääni ja vaihde ei mennyt silmään.Mikään vaihde ei toiminut.Kokeilin painaa kytkintä tarpeeksi pohjaan,kokeilin nostaa sitä ylös,laitoin vaihteen vapaalle ja heiluttelin vaihdekeppiä edestakaisin monet kerrat. Mikään vaihde ei toiminut.Sain väkisin nelosvaihteen päälle.Ajattelin että nyt joku muukin vaihde menisi.ei mikään.ei vaikka kokeilin kaikki,laittaen välillä vapaalle ja taas uudestaan.sain auton nelosvaihteella liikkeelle. Liikennevaloissa auto sammui ilman mitään syytä.käynti ääni madaltui ja auto alkoi tärisemään ja lopulta sammui.Kahteen kertaan koitin käynnistää.kolmannella strattasi.Auton kierrokset nous reilusti yli 3000 ja auto huusi vaikka vaihde oli 4. ja en kaasuttanut mitenkään kovasti.Auto ei meinannut pysyä käynnissä,vaan jouduin nostaan,laskeen,nostaan kytkintä ja samaa tehdä kaasulle että auto likkui ja pysy käynnissä.matkalla vielä kokeilin kaikki vaihteet ja mikään ei toiminut paitsi 4 ja sekin suurella voimalla. Ajoin auton parkkipaikalle ja sammutin.Laitoin vapaalle ja vaihdekeppi oli aivan löysä.Normaalia suurempi liikkumarata. Käynnistin ja vaihteisto toimi taas kuin unelma. NICE."

Tiistaina auto kuulemma sammu kanssa valoihin, jonko johdosta vaihdettu pyörijä, jakajan kansi, piuhat, tulpat, öljyt ja suodatin. PA-suodatin pitäisi kanssa vaihtaa kun muistaa/kerkee, mutta tuskin on osallisena tässä tapahtumassa?
« Viimeksi muokattu: 08.07.2012, 21:51:28 kirjoittanut Kaziganth »
No kun halvalla sai.

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1232
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B200F+M47 vaihteisto+käyntivikaa(?)
« Vastaus #1 : 09.07.2012, 10:26:41 »
Meneekö vaihteet välikaasulla paikalleen? Tai meneekö ne kohdilleen, jos auto ei ole käynnissä? Lootan synkronointivika tai se, että kytkin ei irrota kunnolla tulis mulla mieleen ekana. Vaihda siihen lootaöljyt ja lasket ne vaikka jonkun sihdin läpi, niin näet onko siellä mitään kappaleita joukossa.

Sammuko se auto valoihin tyhjäkäynnillä vai lähtiessä ja onko tyhjäkäyntiventtiili/moottori putsattu?
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 740 B200F+M47 vaihteisto+käyntivikaa(?)
« Vastaus #2 : 09.07.2012, 13:59:03 »
Meneekö vaihteet välikaasulla paikalleen? Tai meneekö ne kohdilleen, jos auto ei ole käynnissä? Lootan synkronointivika tai se, että kytkin ei irrota kunnolla tulis mulla mieleen ekana. Vaihda siihen lootaöljyt ja lasket ne vaikka jonkun sihdin läpi, niin näet onko siellä mitään kappaleita joukossa.

Sammuko se auto valoihin tyhjäkäynnillä vai lähtiessä ja onko tyhjäkäyntiventtiili/moottori putsattu?
Sehän siinä onkin kun nyt taas toimii kuten ennenkin, eli enää en ainakaan minä huomaa että olis kytkimessä tai vaihdelaatikossa vikaa. Auto ilmeisesti tuolla kauniimmalla sammunu tyhjäkäynnillä valoissa seistessä. Tyhjäkäyntiventtiiliin/moottoriin ei koskettu, kun en ole huomannut sen kummempia ongelmia ainakaan ite siinä.
No kun halvalla sai.

s73

  • Vieras
Vs: 740 B200F+M47 vaihteisto+käyntivikaa(?)
« Vastaus #3 : 09.07.2012, 15:09:28 »
bensapumpun rele vaihtoon.  onko läppäkotelo puhdas?

 

Elekma  Autoracing