Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

oxygen sensors

  • 14 Vastauksia
  • 3925 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mattitimonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
oxygen sensors
« : 04.05.2012, 17:18:40 »
alkoi s80 99vm 2.5tdi polttamaan tuota sulaketta..... missä tuollaiset sensorit on ja liekö johtovika vai mikä......

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: oxygen sensors
« Vastaus #1 : 04.05.2012, 17:53:07 »
oxygen sensor = happitunnistin = lambda-anturi

Ei ole TDI:ssä sellaista, joten joku muu sen sulakkeen takana oleva on nyt syyllinen
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa mattitimonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: oxygen sensors
« Vastaus #2 : 04.05.2012, 19:49:12 »
mitä tuon takana sitten lie???? tehoja syö mutta ajamaan pystyy, eikait vaarallista tuo ajo?

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: oxygen sensors
« Vastaus #3 : 05.05.2012, 06:47:21 »
Otahan ensimmäisenä irti huohottimen lämmitysvastuksen liitin ja pistä uus sulake paikoilleen. Vastuksen johto tulee siihen turbon ja ilmamassamittarin väliseen imuputkeen. Jos lakkaa sulake palamasta niin sitten siniselle hakeen uutta vastusta. Tulee kai nykyisin uuden imuputken mukana.
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa mattitimonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: oxygen sensors
« Vastaus #4 : 05.05.2012, 10:33:49 »
lisää ehdotuksia, ei ollut siinä vika
testerissä antoi vikoja egr systeemiin.
« Viimeksi muokattu: 05.05.2012, 12:17:09 kirjoittanut mattitimonen »

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: oxygen sensors
« Vastaus #5 : 05.05.2012, 13:09:21 »
Kerro missä päin autoa ja minkä numeroinen sulake on kyseessä.

Poissa mattitimonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: oxygen sensors
« Vastaus #6 : 05.05.2012, 15:57:02 »
nyt kun oikein vielä tuon sulakkeen katsoo niin se on konehuoneessa numero 17 engine control,misc, relays. heti kun virrat päälle niin palaa sulake

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: oxygen sensors
« Vastaus #7 : 05.05.2012, 16:28:28 »
nyt kun oikein vielä tuon sulakkeen katsoo niin se on konehuoneessa numero 17 engine control,misc, relays. heti kun virrat päälle niin palaa sulake

Tuon sulakkeen takana on
-Turbonsäätömagneettiventtiili
-Kumityynyjen magneettiventtiili
-EGR magneettiventtiili
-Huohottimen lämmitysvastus


Tarkasta siis vielä, että varmasti löysit ilmaputkessa olevan lämmitysvastuksen ja otit siitä johdon irti, sielä kun on paljon muitakin töpseleitä :)

Poissa mattitimonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: oxygen sensors
« Vastaus #8 : 05.05.2012, 20:44:19 »
mielestäni se oli oikea pistoke jonka löysin. Voisiko olla järkevin vaihtoehto tuo egr magneetti venttiili koska vikakoodit antaa siihen liittyvää tietoa ja jotain turbon virtaus hommia. missä tuo venttiili sijaitsee?

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: oxygen sensors
« Vastaus #9 : 05.05.2012, 20:52:55 »
Noi vikakoodit tulee varmaan sen palaneen sulakkeen takia, mutta se ei pois sulje sitä, ettäkö sulake palaisi jonkin niiden takia.
Ota niiltä liittimet irti ja katso, lakkaako sulake palamasta.
Voi syynä toki olla joku oikosulussa maahan oleva johtokin..

Poissa mattitimonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: oxygen sensors
« Vastaus #10 : 05.05.2012, 21:51:15 »
osaisitko selittää vielä että mistä kyseiset komponentit löytyisi niin osaisi tälläinen maalainen ne etsiä.

Poissa mattitimonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: oxygen sensors
« Vastaus #11 : 06.05.2012, 12:37:52 »
tuossa aamulla irroittelin lähes kaikki löytämäni pistokkeet ja sulake palaa heti kun virrat päälle. alkaa tuntumaan että jossain on tosiaan oikosulku johdossa. mutta kertokaapa miten tuonkin paikallistaa tuhansien johtojen seasta... tuo turbonsäätöventtiili kylläkin vielä mietityttää kun muillakin sen kanssa ollut ongelmia, missähän sijaitsee. ilmanpuhdistimen luota päästelin jo johdot kuten tuonkin lämmitysvastuksen.
« Viimeksi muokattu: 06.05.2012, 12:47:24 kirjoittanut mattitimonen »

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: oxygen sensors
« Vastaus #12 : 06.05.2012, 13:42:59 »
turbonsäätöventtiili on ilmanputsarikotelon päällä, egr:n säätöventtiili on jäähdyttäjän flektin rungossa.

Mikäli suoraan nyt ei kohdennu mihinkään komponenttiin vika ja vian epäillään olevan jossain johdossa, niin se selviää yhdistelmällä  Yleismittari + kytkentäkaavio + käyttäjä joka osaa näitä hyödyntää

Poissa mattitimonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: oxygen sensors
« Vastaus #13 : 06.05.2012, 16:13:35 »
taas tutkittuani mittarin kans tilannetta niin lämmitys vastukselta ottaa töpselin pois niin sinne menevät johdot ottaa kummatkin maihin, mutta mistä löytää johtojen toisen pään. minusta tuossa selevä oikosulku. moottorin etupuolelta suojasta sain esille kyseiset johdot ja ne ovat oikosessa keskenään

Poissa mattitimonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: oxygen sensors
« Vastaus #14 : 06.05.2012, 19:15:30 »
do dii..... kiitokset kaikille avusta, johtosarjaa kun aukoi ja seurasi lämpövastuksen johtoja niin sieltähän se vika löytyi. oli laitettu pikku mutkalle ja siitä hiertäytyneet yhteen. ja taas pelaa kuin unelma ja mittaristostakin herjaukset hävisi.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo