Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Suuttimen vaihto Euro4 moottoriin

  • 3 Vastauksia
  • 2084 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa venttiili

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
Suuttimen vaihto Euro4 moottoriin
« : 27.03.2016, 13:59:54 »
Edessä saattaa olla suuttimen vaihto, ymmärsin että näissä Euro4 koneissa ei ole suuttimissa luokkia vaan kalibrointikoodi joka pitää syöttää ECU:lle. Onko näin, ja jos on ja jostain löytää samalla koodilla olevan kunnostetun suuttimen, ei oletetettavasti tarvitse tehdä mitään muuta kuin vain vaihtaa suutin?

Todennäköisyys löytää suutin juuri samalla koodilla ei mahda olla kovin suuri, joten uuden koodin syöttäminen vaatinee VIDAn päässä käyntiä.

« Viimeksi muokattu: 27.03.2016, 14:41:08 kirjoittanut venttiili »
Nykyinen: V70 D3 A -13
Edelliset: V70 2.4D A -07 | S60 2.4i A -02

Poissa wolmari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
Vs: Suuttimen vaihto Euro4 moottoriin
« Vastaus #1 : 27.03.2016, 21:38:43 »
Olisiko viisailla vastausta..?

Omaani EI vaihdettu mitään koodia, eikä sellaisesta puhuttukaan, kun suutin vaihdettiin(SAH).
Olen käsittänyt, että tämän ikäisissä riittää, kun softa huolehtii korjaukset syöttöihin per suutin..
Jos ei Volvolla, ni sit kävelen..
XC90 -11 155tkm

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2235
  • Tampere - Pori
Vs: Suuttimen vaihto Euro4 moottoriin
« Vastaus #2 : 27.03.2016, 22:27:51 »
Olisiko viisailla vastausta..?

Omaani EI vaihdettu mitään koodia, eikä sellaisesta puhuttukaan, kun suutin vaihdettiin(SAH).
Olen käsittänyt, että tämän ikäisissä riittää, kun softa huolehtii korjaukset syöttöihin per suutin..

Näin se menee. Suuttimessa on kyllä koodi mikä pitäisi koodata ecm:lle, mutta ei sitä tehdä kun ei siitä ole mitään hyötyä, muuttaa arvoja olemattoman vähän.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa venttiili

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
Vs: Suuttimen vaihto Euro4 moottoriin
« Vastaus #3 : 27.03.2016, 22:37:36 »
Näin se menee. Suuttimessa on kyllä koodi mikä pitäisi koodata ecm:lle, mutta ei sitä tehdä kun ei siitä ole mitään hyötyä, muuttaa arvoja olemattoman vähän.

Kiitos - jos tarve tulee niin tilaan jostain kunnostetun suuttimen, laitan sen paikoilleen ja jatkan ajamista.

Sivuhuomiona, mitä asian ympäriltä vähän kerkesin kaivella niin muutamia hajanaisia topikkeja löytyi KV volvofoorumeilta joissa oli viitteitä joko koodin syötöstä ECUun tai sitten ECUn oman, erillisen kalibrointiohjelman aktiovinti VIDAn kautta, joka tasapainottaa suuttimet.
Nykyinen: V70 D3 A -13
Edelliset: V70 2.4D A -07 | S60 2.4i A -02

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo