Race.fi  Puotilan autokorjaamo

850 "kallistuksenvakaaja"??!?!

  • 14 Vastauksia
  • 10246 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 8pätkä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
850 "kallistuksenvakaaja"??!?!
« : 28.02.2012, 08:18:03 »
Terve, oma auto pitänyt epämäärästä kolinaa ja meinasin että jousi mennyt poikki mutta eilen käytin nosturilla ja huomasin että takaakselin etupuolella menevä tanko on kuskin puolelta poikki, tämä siis ilmeisesti taka kallistuksenvakaaja,vai? Ja mistä moisen osan saa kun en ainakaan motonetistä löytäny. ja voiko sen ottaa pois sieltä siks aikaa että löydän uuden pistää v*tuttaan toi kolina?
850 kartano
ex Volvo 340dl
ex Volvo 440 Turbo
ex Volvo 340dl

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 "kallistuksenvakaaja"??!?!
« Vastaus #1 : 28.02.2012, 08:49:30 »
"varaosahaku"
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa Tuomas-89

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Miekka Kirves Hakku Lapio
    • V70 D5 -04
Vs: 850 "kallistuksenvakaaja"??!?!
« Vastaus #2 : 28.02.2012, 12:45:10 »
Takatukivarren sisähelat ja Takatukivarren ulkohelat tarkoitatko noita?  :idiot2:




Volvo Pro & iCarsoft i906 Volvo vikakoodinlukua Ylöjärvi-Tre sarankulman alueella

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 850 "kallistuksenvakaaja"??!?!
« Vastaus #3 : 28.02.2012, 16:15:59 »
Terve, oma auto pitänyt epämäärästä kolinaa ja meinasin että jousi mennyt poikki mutta eilen käytin nosturilla ja huomasin että takaakselin etupuolella menevä tanko on kuskin puolelta poikki, tämä siis ilmeisesti taka kallistuksenvakaaja,vai? Ja mistä moisen osan saa kun en ainakaan motonetistä löytäny. ja voiko sen ottaa pois sieltä siks aikaa että löydän uuden pistää v*tuttaan toi kolina?
Sama vika kuin mulla. Tekstin kun lukee niin, taka-akselin etupuolella. Se "levy" mikä menee poikittaistukivarren sisään on sullakin poikki?
Eli kallistuksen vakaaja on poikki. Kuvassa nro 16, etualalla.

http://i750.photobucket.com/albums/xx147/pomo_62/Volvo/850taka.jpg

Parisen sataa maksaa kuulemma Volvolla. Ite oottelen käytettyä osaa

Poissa 8pätkä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 "kallistuksenvakaaja"??!?!
« Vastaus #4 : 28.02.2012, 18:54:15 »
Juu "pomo":n vastaus oli oikea vastaus, vai että parisataa...... En kyllä mielellään noita "jousto" osia käytettynä lähtis ostelemaan ku voi olla et kestää päivän tai viikon tai lopun ikäs. Pistetään korvan taakse, kiitoksia vaan vastauksista.
850 kartano
ex Volvo 340dl
ex Volvo 440 Turbo
ex Volvo 340dl

Poissa Phav

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 472
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 "kallistuksenvakaaja"??!?!
« Vastaus #5 : 29.02.2012, 20:45:48 »
Laitetaas kysymys tähän. Eli mulla tuossa v70:ssä takapää tuntuu levottomalta, urissa, kiihdyttäessä ja jarruttaessa. Onko nuo takatukivarren helat miten hankalat vaihtaa? Pikkasen epäilyttää että sieltä voisi vikaa löytyä. Etupäästä kuuluu myös kolahtelu, lienee koiranluu joka ääntelee.

Poissa volvosami

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 217
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 "kallistuksenvakaaja"??!?!
« Vastaus #6 : 09.03.2012, 18:27:36 »
viimeviikonloppuna meni etuvakaaja poikki,   joka on ilmeisesti suhteellisen harvinainen vaiva..  ?   :idiot2:   
 Ja on muuten mukava työmaa vaihtaa, mutterit jumissa jne. muttei mahdoton.

 ja auto oli 850 T-5R    Farkku.
855 T-5R  -95"
C30  -11"
S80 -07"

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 850 "kallistuksenvakaaja"??!?!
« Vastaus #7 : 09.03.2012, 18:33:44 »
viimeviikonloppuna meni etuvakaaja poikki,   joka on ilmeisesti suhteellisen harvinainen vaiva..  ?   :idiot2:   
 Ja on muuten mukava työmaa vaihtaa, mutterit jumissa jne. muttei mahdoton.

 ja auto oli 850 T-5R    Farkku.
Oot jo ainakin kolmas. Ja kaikki ei ole edes huomannut että on poikki.   ;)
Helppohan se varmaan on jos mutterit/pultit jumita.

hevonen

  • Vieras
Vs: 850 "kallistuksenvakaaja"??!?!
« Vastaus #8 : 09.03.2012, 19:11:30 »
Juu, helppoo kun heinänteko. Apurunkoa vaan pudotat niin pääset vaihtamaan. Konehan on silloin oltava kannatuksella...
Että ei kai se mikään neljän pultin ihme ole.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 850 "kallistuksenvakaaja"??!?!
« Vastaus #9 : 09.03.2012, 19:13:53 »
Juu, helppoo kun heinänteko. Apurunkoa vaan pudotat niin pääset vaihtamaan. Konehan on silloin oltava kannatuksella...
Että ei kai se mikään neljän pultin ihme ole.
Niin joo. Mullahan on takimmainen poikki.
Lukihäiriö.   :-[

Poissa volvosami

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 217
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 "kallistuksenvakaaja"??!?!
« Vastaus #10 : 09.03.2012, 22:00:16 »
täytyypä huomenna tuota etupään tankoa ruveta rassailemaan paikalleen, edellämainituin toimenpitein.. On aika epävakaa ajettava tuommoinen auto missä ei etuvakaajaa...  :2funny:
855 T-5R  -95"
C30  -11"
S80 -07"

Poissa tallitonttu

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 "kallistuksenvakaaja"??!?!
« Vastaus #11 : 03.05.2012, 19:50:14 »
jos teit jo vakaajan vaihdon niin voisitko kertoa miten runkokiinnikkeet irroitetaan kun raidetanko on päällä ja työkalut ei mahdu, vai pitääkö r-tanko irroittaa. Puslat pitäisi vaihtaa, kolisee

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 850 "kallistuksenvakaaja"??!?!
« Vastaus #12 : 03.05.2012, 20:02:58 »
jos teit jo vakaajan vaihdon niin voisitko kertoa miten runkokiinnikkeet irroitetaan kun raidetanko on päällä ja työkalut ei mahdu, vai pitääkö r-tanko irroittaa. Puslat pitäisi vaihtaa, kolisee

Onko sulla apurunko irti?, muuten ei onnistu.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa volvosami

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 217
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 "kallistuksenvakaaja"??!?!
« Vastaus #13 : 03.05.2012, 20:44:51 »
kyllä joo,  täytyy raidetangosta irrottaa pultit, olikohan niitä 6 kpl. että se raidetanko jää siihen rattiakseliin kiinni vielä.  Päitä en irrottanut olka-akseleista.  Ja fakta juttu on ettei sitä etuvakaajaa saa taisteltua sieltä ilman apurungon alaslaskua  :D   vaikka olis kuinka juonut asennusolutta  :2funny:
855 T-5R  -95"
C30  -11"
S80 -07"

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 "kallistuksenvakaaja"??!?!
« Vastaus #14 : 14.05.2012, 23:03:30 »
Kun kori on tuettu tukevasti pukeille niin apurungon takapuslat irrotetaan korista ja keskeltä apurungon takareunaa lasketaan tunkin kanssa 5cm jolloin vakaajan saa vedettyä välistä. Konetta ei tarvi kummemmin kannakoida, eikä muutakaan purkaa.

 

Futurez  Kulkukoira