Autoracing  KL-varaosat

ardicin tilalle eberspächer

  • 4 Vastauksia
  • 2791 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jupo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
ardicin tilalle eberspächer
« : 05.10.2015, 22:48:14 »
Koitin haulla hakea mutta toistaiseksi löysin vain uudemman korisen ohjeita eberin asennukseen ja uudemmassa ardicin ohjaus toimii viiksestä mk1 mallissa on kello eri paikassa.

Auto 2.5 tdi v70 mk1,jossa ardicin ohjaus vaihdekepin edessä olevassa syvennyksessä.
 Ardic ei ole toiminut ollenkaan minun aikana,ja nyt olisi 5kw eberspächer lisälämmitin tilalle tulossa.
Minkälainen homma,mahtuuko asentamaan eberin sinne ja minkälainen homma on ylipäätään?

Onnistuuko asennus suoraan vanhaan kelloon jollailailla ja saako sillä myös sisätiloihin lämpöä.


Poissa tdi-arska

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • www.vrcf.fi
Vs: ardicin tilalle eberspächer
« Vastaus #1 : 07.10.2015, 19:47:33 »
" Ardic ei ole toiminut ollenkaan minun aikana,"

Oletko putsannut liekkivahdin (purkamaan joudut), omani oli tarkka jännitteestä ja varmimmin lähti päälle kun käynnisti ensin auton, hyvä akkukin varmaan auttaisi ???

Poissa Jupo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: ardicin tilalle eberspächer
« Vastaus #2 : 12.10.2015, 22:15:36 »
Päätinkin vielä yrittää ardicia kuntoon. Vikakoodiksi antoi muistaakseni jotain tähän tyyliin että polttoainepun signaali heikko mutta akku on kyllä hyvä ja ei sano mitään oli auto käynnissä tai ei.

Puran ja aukaisen tässä joku kaunis päivä sen.

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: ardicin tilalle eberspächer
« Vastaus #3 : 13.10.2015, 08:37:19 »
...pieni vinkki purkajille, biltemasta 2lukkopihtiä, millä saa puristettua letkut kiinni, ettei nesteet valu lattialle, eikä tarvi kaikkia nesteitä poistaa. :hello:
 12-1027,12-1026
« Viimeksi muokattu: 13.10.2015, 08:44:47 kirjoittanut paku97 »
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa mpo69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
Vs: ardicin tilalle eberspächer
« Vastaus #4 : 13.10.2015, 13:33:15 »
Päätinkin vielä yrittää ardicia kuntoon. Vikakoodiksi antoi muistaakseni jotain tähän tyyliin että polttoainepun signaali heikko mutta akku on kyllä hyvä ja ei sano mitään oli auto käynnissä tai ei.

Puran ja aukaisen tässä joku kaunis päivä sen.
Vuosi sitten jouduin huoltamaan ensimmäisen kerran Ardicia. Syynä se, että lähti kyllä pärisemään mutta ei alkanut lämmittämään. Vein Siniselle ja totesivat, että "polttoainepumpun signaali heikko". Vaihtoivat siihen jonkin osan (20-30 ekee). Samalla putsasivat koko laitteen. Muuten on toiminut kuin junan vessa paitsi pari kertaa kun akun jännite laskenut liian alas jolloin ei lämmittänyt kuin moottorin. Laite on ollut kovassa käytössä talvisin. Ehkä toiminut hyvin siksi, että otatin heti uudekseltaan pois automaattikäynnistyksen. Moni haukkuu kyseisen laitteen mutta itse olen ollut erittäin tyytyväinen. Ajastaan tuostakin varmaan loppu tulee, mutta huoltosarjalla (350-400 euroa) sen saa taas toimintaan.
S60 D5 vm. 09
"Aina ei voi voittaa"

 

Proturbo  Autodiagnoosi