Proturbo  Autodiagnoosi

V50 1.6 1999 suuttimen tiivisteen vaihdon jälkeen ei käynnisty?

  • 26 Vastauksia
  • 3701 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa M141

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
  • www.vrcf.fi
Oskiloskooppia rinnalle kiinni suuttimen piuhoihin niin näkee yrittääkö ecu edes ruikkia tavaraa starttihetkellä. Joku ledi + sopiva etuvastus saattas toimia myös indikaattorina.

Ja minkä vuoden pirssi tämä nyt olikaan? Ei ainakaan 1999.
« Viimeksi muokattu: 13.05.2021, 01:43:01 kirjoittanut M141 »

Poissa kapperi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 119
  • www.vrcf.fi
Niimpä mistä sitä lähtee haeskelemaan ku tuossa ei ole edes sähköistä pumppua  :-[  ja tulee koodit nollauksen jälkeen heti kohta takas... ja mitä toi lamda sielä kummittelee...

Luulisin äkkiseltään että joku liitin irti tai liittimestä johto murtunut. Kyllä kai se pumppu jotenkin sähköjä tottelee? Kannattaa tarkistaa kaikki liittimet siitä pumpun läheltä.

Poissa Timo Sysmäläinen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Oskiloskooppia rinnalle kiinni suuttimen piuhoihin niin näkee yrittääkö ecu edes ruikkia tavaraa starttihetkellä. Joku ledi + sopiva etuvastus saattas toimia myös indikaattorina.

Ja minkä vuoden pirssi tämä nyt olikaan? Ei ainakaan 1999.


Joo 2009 on vuosimalli

Poissa Timo Sysmäläinen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Luulisin äkkiseltään että joku liitin irti tai liittimestä johto murtunut. Kyllä kai se pumppu jotenkin sähköjä tottelee? Kannattaa tarkistaa kaikki liittimet siitä pumpun läheltä.

Edelleenkään ei ole pumppua.... ? Siinä on mekaaninen siirtopumppu korkeapainepumpun kyljessä...
Ja mihinkään muuhun liittimiin ei ole koskettu kuulema kuin siihen yhteen suuttimen liittimeen kun prikka vaihdettu....
« Viimeksi muokattu: 18.05.2021, 09:40:11 kirjoittanut Timo Sysmäläinen »

Poissa kapperi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 119
  • www.vrcf.fi
Edelleenkään ei ole pumppua.... ? Siinä on mekaaninen siirtopumppu korkeapainepumpun kyljessä...
Ja mihinkään muuhun liittimiin ei ole koskettu kuulema kuin siihen yhteen suuttimen liittimeen kun prikka vaihdettu....

Joo, pumppupa se on korkeapainepumppukin. Olen itsekkin monesti luullut että mihinkään muuhun en ole koskenut mutta voihan se vaikka työkalu kolahtaa johonkin johtosarjaan tms.

Poissa Timo Sysmäläinen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Joo, pumppupa se on korkeapainepumppukin. Olen itsekkin monesti luullut että mihinkään muuhun en ole koskenut mutta voihan se vaikka työkalu kolahtaa johonkin johtosarjaan tms.

Toihan nyt on itsestäänselvää.... muttaku ei vaan vikaa löydy... ja liittimiä kyllä tutkittu.....

Poissa nall3

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 522
  • www.vrcf.fi
Edelleenkään ei ole pumppua.... ? Siinä on mekaaninen siirtopumppu korkeapainepumpun kyljessä...
Ja mihinkään muuhun liittimiin ei ole koskettu kuulema kuin siihen yhteen suuttimen liittimeen kun prikka vaihdettu....
Eli itse et ollut tekemässä tuota remppaa, niin eihän sitä voi olla varma, ettei muihin piuhoihin ole koskettu.
Jätä ylimääräset täyttöpullot pois ja paluupuolen letkusta imua, niin saat varmasti ilmatuksi järjestelmän.
Niin kun aiemminkin on todettu, piuha voi olla rikki ja yleismittarilla saa mitattua liittimistä, kulkeeko siellä virtaa ollenkaan.

Poissa M141

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
  • www.vrcf.fi
Onko tätä koitettu hinaamalla käyntiin? Ainakin näissä 1.6HDi pannuissa on sellainen ominaIsuus, että saattavat pitkässä seisonnassa tai moottoria hiljaa esim käsin pyörittämällä valuttaa öljyt nostajista. Starttikierrokset ei riitä nostamaan öljynpainetta nostajille vaan vaatii kunnon mäkistartin tai hinaamisen, jotta lähtee.

Ja käynnistymiseen vaaditaan edelleen:
-ecun hyväksyntä starttipyyntöön(avaimen tunnistus jne) ja sen jälkeen konetta tulille
-riittävät starttikierrokset >250rpm
-signaali kampianturilta
-signaali nokan asentoanturilta ja synkan kampuran kanssa
-riittävät railipaineet ja toimivat suuttimet
-puristukset riittävät, jako kohdillaan

Jokin näistä puuttuu.....

Poissa Timo Sysmäläinen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Onko tätä koitettu hinaamalla käyntiin? Ainakin näissä 1.6HDi pannuissa on sellainen ominaIsuus, että saattavat pitkässä seisonnassa tai moottoria hiljaa esim käsin pyörittämällä valuttaa öljyt nostajista. Starttikierrokset ei riitä nostamaan öljynpainetta nostajille vaan vaatii kunnon mäkistartin tai hinaamisen, jotta lähtee.

Ja käynnistymiseen vaaditaan edelleen:
-ecun hyväksyntä starttipyyntöön(avaimen tunnistus jne) ja sen jälkeen konetta tulille
-riittävät starttikierrokset >250rpm
-signaali kampianturilta
-signaali nokan asentoanturilta ja synkan kampuran kanssa
-riittävät railipaineet ja toimivat suuttimet
-puristukset riittävät, jako kohdillaan

Jokin näistä puuttuu.....

Niimpä kaikki toimivat suuttimet... ? yhtä kopeloitu saattaa syy olla siinä.. ovat rikkoneet.... prikanvaihdon yhteydessä jotenki eipä tohon muuta syytä enää voi miettiä....... railipaineet startatessa plus700 joten ei kyl ilmaa ole..  joo on koitettu hinaamallakin....
Vida tunnistaa avaimen
« Viimeksi muokattu: 22.05.2021, 12:30:51 kirjoittanut Timo Sysmäläinen »

Poissa Timo Sysmäläinen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Eli itse et ollut tekemässä tuota remppaa, niin eihän sitä voi olla varma, ettei muihin piuhoihin ole koskettu.
Jätä ylimääräset täyttöpullot pois ja paluupuolen letkusta imua, niin saat varmasti ilmatuksi järjestelmän.
Niin kun aiemminkin on todettu, piuha voi olla rikki ja yleismittarilla saa mitattua liittimistä, kulkeeko siellä virtaa ollenkaan.

Ei ole ilmaa se on varma... railipaineet plus700 startatessa.....

Poissa Timo Sysmäläinen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
No niin suuttimenhan olivat rikkoneet prikanvaihdon yhteydessä...  mittailin ohmeja muista suuttimista olivat 0.7-0.9 ohmia kun taasen irroitetussa suuttimessa arvo oli tasan nolla......


Onko tätä koitettu hinaamalla käyntiin? Ainakin näissä 1.6HDi pannuissa on sellainen ominaIsuus, että saattavat pitkässä seisonnassa tai moottoria hiljaa esim käsin pyörittämällä valuttaa öljyt nostajista. Starttikierrokset ei riitä nostamaan öljynpainetta nostajille vaan vaatii kunnon mäkistartin tai hinaamisen, jotta lähtee.

Ja käynnistymiseen vaaditaan edelleen:
-ecun hyväksyntä starttipyyntöön(avaimen tunnistus jne) ja sen jälkeen konetta tulille
-riittävät starttikierrokset >250rpm
-signaali kampianturilta
-signaali nokan asentoanturilta ja synkan kampuran kanssa
-riittävät railipaineet ja toimivat suuttimet
-puristukset riittävät, jako kohdillaan

Jokin näistä puuttuu.....

Poissa nall3

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 522
  • www.vrcf.fi
No niin suuttimenhan olivat rikkoneet prikanvaihdon yhteydessä...  mittailin ohmeja muista suuttimista olivat 0.7-0.9 ohmia kun taasen irroitetussa suuttimessa arvo oli tasan nolla......
Montako suutinta tarviit? Muutama saattaisi olla ylimääräisenä 109hp ja 114hp 4kpl.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy