Autolla on ajettu 75tkm ja ongelmat alkoivat vuosi sitten jossain 40tkm:n paikkeilla: auto sammui ensimmäisen kerran ajettuani isompaan lätäkköön - kulki siis muutaman sata metriä ja moottori "kuoli" täysin sen jälkeen. Lähti jälleen käyntiin noin 10 minuutin jälkeen ja toimi aivan normisti(oli pahassa paikassa joten oli pakko siirtää, kun kerran käymään lähti). Vikakoodeista ei jälkeenpäin löytynyt mitään.
Tämän jälkeen tätä on tapahtunut noin kk:n välein ja usein siis myös ihan ilman sadekeliä/lätäköitäkin - toki voi olla että kosteutta on ollut "oikeassa paikassa" moottoritilassa. Auto on ollut useasti tutkittavana Turun Keskusautohallissa - ilman tulosta; vikakoodeista ei kuulemma ota selvää koska ne ovat aina sellaisia "jotka eivät autoa sammuta", eli ennemminkin seurausta sammumisesta. Aiheuttajaksi on epäiltyä näiden tyyppivikaa eli polttoaineen siirtopumppua, joka on tankin päällä.. tämä vika kun ei myöskään jätä vikakoodia.
Tämä sammuilu "loppui" viime keväänä 60tkm:n huoltoon ja olenkin epäillyt että esim. polttoaineensuodatin oli likainen tms. joka tämän sitten aiheutti. Eilen ajettuani sateessa uraisella kantatiellä oli pakko ajaa isoihin lätäköihin ja taas se tapahtui; auto sammui "suorilta jaloilta".. muutaman minuutin odottelun ja käynnistelyn jälkeen ja matka jatkui. Virrat siis kyllä pysyvät koko ajan päällä, ja sammumisen jälkeen koittaa kyllä käynnistyä..mutta hetken kestää ennenkuin käymään lähtee. Eli vika on tallella ja tulee varmasti toistumaan pitkin syksyä/talvea.
Olisiko jollain mahd kokemusta/näkemystä mistä tässä mahtaisi olla kyse? Keskusautohallia ei kiinnosta tällaisen etsintä. Harmittaa koska on pian pakko laittaa mukava auto "kiertoon" tällaisen takia - vikahan on pieni, mutta ei ole kauhean mukava istua 5-10 paikallaan sammuksissa aamuruuhkassa Helsingin Mannerheimintiellä..