Futurez  Kulkukoira

hehkusta

  • 4 Vastauksia
  • 1761 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa eetukka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 242
  • www.vrcf.fi
hehkusta
« : 12.11.2011, 09:23:15 »
Tuli tossa vaihdettua uudet hehkut ku oli epäilys et jokin niistä pimeenä. Hyvin lähti irti ku kone vielä kuuma. Yks hehkuista oli ihan märkä, muut sitten nokisia. Onkohan tuo märkä hehku sit toimimaton? Ei tullu testattua noita vanhoja.
XC70 D4 AWD -14. Exät:XC90 D5 AWD -04, 855 2.0 20V GLT.   
855 2.5 20V -95, V70 TDI -99, V70 2.5D -00 mk2, 945 classic b230FT + AW71L -98,  V40 Classic 1,9D HP -04,  965 b6304 aut.-96, V70 D5 Geartronic -05

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2646
  • www.vrcf.fi
Vs: hehkusta
« Vastaus #1 : 12.11.2011, 09:40:39 »
Epäilys menee hehkujen sijaa vuotavaan suuttimeen? Sen märän hehkun sylinterissä.

Poissa eetukka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 242
  • www.vrcf.fi
Vs: hehkusta
« Vastaus #2 : 12.11.2011, 09:53:22 »
Joo, tämä kävi kans mielessä. Kait se ois suuttimetki uusittava jossain välissä V:> Onhan nuo jo varmaan aika kuluneet (360tkm) ajettuna. Onkos tosta vuotavasta suuttimesta minkälaista haittaa? Tuntus kuitenki pelaavan auto ihan hyvin. Kylmänä tosin joskus käynnistyksen jälkeen hieman epätasasesti alkuun pyörii.
XC70 D4 AWD -14. Exät:XC90 D5 AWD -04, 855 2.0 20V GLT.   
855 2.5 20V -95, V70 TDI -99, V70 2.5D -00 mk2, 945 classic b230FT + AW71L -98,  V40 Classic 1,9D HP -04,  965 b6304 aut.-96, V70 D5 Geartronic -05

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2646
  • www.vrcf.fi
Vs: hehkusta
« Vastaus #3 : 12.11.2011, 10:18:10 »
Eikö juuri huono käynnistyminen ollut yksi oire. Ainakin D5-padat "kilisee" kiihdyttäessä. Polttoaineen määrä ei ole sama kaikissa sylintereissä ja sitäkautta rasitukset kampiakselille jne. ei ole tasaisia = pahin visio on konerikko.

Jos en väärin ole ymmärtänyt, ei ihan heti hajoa, varsinkaan normaalikäytössä. Mutta ei voi jättää korjaamatta.

360tkm. ajetun suuttimet voi olla jo ehtoopuolella :D Muttavoihan suuttimessa olla likaakin.

Mutta voihan kosteus olla jäähdytysnestettä vai peseytyisikö sylinterin sisusta puhtaaksi, kuten persveivareissa? Tai öljyä jotakin kautta sylinteriin eksyneenä

Poissa eetukka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 242
  • www.vrcf.fi
Vs: hehkusta
« Vastaus #4 : 12.11.2011, 10:34:18 »
Joo, vähän on käynnistyminen välillä laiskempaa ku normaalisti. Pumpun ajotus on tarkistettu ja säädetty kohilleen. Täytyy vielä se yks hehku käyttää irti ja kattoo onko se kosteus polttoainetta vai mitä. Öljyä ei ainakaan. Täytyy suht pikaseen varata aikaa suuttimien vaihtoon ni ei kilaha sen takia muuten niin hyvä pata ::)

Onko kellään kokemuksia DSS suuttimista? Tommoset basic versiot sais 440e vaihettuna ja säädettynä. Ei mielestäni kohtuuttoman hintaset.
« Viimeksi muokattu: 12.11.2011, 10:36:20 kirjoittanut eetukka »
XC70 D4 AWD -14. Exät:XC90 D5 AWD -04, 855 2.0 20V GLT.   
855 2.5 20V -95, V70 TDI -99, V70 2.5D -00 mk2, 945 classic b230FT + AW71L -98,  V40 Classic 1,9D HP -04,  965 b6304 aut.-96, V70 D5 Geartronic -05

 

Elekma  Autoracing