Futurez  Kulkukoira

850 sammahti yht'äkkiä...

  • 6 Vastauksia
  • 1781 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MacFastela

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
850 sammahti yht'äkkiä...
« : 27.07.2012, 00:21:45 »
Tänään läksin töistä ja volvo käynnistyi normaalisti. Ajoin viitisenkymmentä metriä kadulle ja sit syttyi check engine valo ja volvo sammu siihen. Eikä käymään niin millään. Välilä käynnistyi ja sammui heti. Kuulostelin et mielestäni polttoainepumppu ei surise, olisiko siellä suunnalla vika. Auto jäi kadulle ja läksin motonetista hakemaan uutta ruiskupumpun relettä josko vika olisi vain siinä. Palasin autolle, vaihdoin releen tauluun ja vot, se käynnistyi. Vika oli siis ilmeisesti siinä? Mutta miksi toi check engine valo palaa edelleen? Palaako niin kauan et koodit lukee muistista ja tyhjentää sen vaikka vika olisi korjattu?? Auto pelaa mielestäni nyt ok mutta se check engine valo palaa joka startin jälkeen edelleen.

Mikä on toimiva laite tämmösen -96 vuoden kasipätkän vikakoodien lukuun? kokemuksia? Kokeilin ELM327 bluetooth palikkaa volvossa mutta se ei ollut yhteensopiva kasipätkän kanssa. Android puhelin kyllä löysi palikan Torque ohjelmalla mutta ei saanut autolta mitään dataa ulos ymmärretysti.

Sen saapi vaikka ostaa pois kuleksimasta jos joku tarvitsisi moista palikkaa. Toimii keskustelujen perusteella ainakin S/V70 malleissa ja uudemmissa.
« Viimeksi muokattu: 27.07.2012, 00:40:38 kirjoittanut MacFastela »
CGV EGH AWD -97 | Volvo 944 B230FB -91
ex. Volvo 855 D5252T -96 | ex. Volvo 854 B5254S -96
ex. Volvo 745 B200E -87 | ex. Volvo 244 B19A -77

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: 850 sammahti yht'äkkiä...
« Vastaus #1 : 27.07.2012, 05:38:20 »
Ota akunkenkä pois ja laita takaisin ennen kuin lähdet taas liikkeelle. en muista aikaa kauanko piti olla pois.

Taisi olla jotakin minuutteja..
« Viimeksi muokattu: 27.07.2012, 05:40:30 kirjoittanut Axu85 »
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa ESE

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 715
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 sammahti yht'äkkiä...
« Vastaus #2 : 27.07.2012, 10:07:07 »
ettei se ruiskun rele alkanut temppuilemaan?

Poissa hessua

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 sammahti yht'äkkiä...
« Vastaus #3 : 27.07.2012, 11:31:54 »
Tuosta 96 vuosimallista on saatu vikakoodit ulos ja nollattua ihan perinteisellä ledillä obd pistokkeen kautta. Eli muutama johdon pätkä, on/off kytkin ja ledi, haulla varmaan löytyy tarkemmat ohjeet.

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: 850 sammahti yht'äkkiä...
« Vastaus #4 : 27.07.2012, 11:39:21 »
Tuosta 96 vuosimallista on saatu vikakoodit ulos ja nollattua ihan perinteisellä ledillä obd pistokkeen kautta. Eli muutama johdon pätkä, on/off kytkin ja ledi, haulla varmaan löytyy tarkemmat ohjeet.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=165.0

Lainaus
Toimii vain -95 saakka
...tiedä sit  ???
« Viimeksi muokattu: 27.07.2012, 11:40:54 kirjoittanut adrock »

Poissa KalleKyy

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 797
Vs: 850 sammahti yht'äkkiä...
« Vastaus #5 : 27.07.2012, 12:54:09 »
OBDII-kaapeli ja VOL-FCR -ohjelman täysversio toimii tuossa. Ilmaisella demoversiolla voi kokeilla, montako koodia on muistissa, kaikkien selityksiä se ei näytä.
Koodien nollaus onnistuu täysversiolla tai akunkengän irroittamalla.
-13 V70 D5 AWD Aut. (-07 V70 2.5T AWD Aut.)
Ex: -91 940 GL 2.3 M47 / -88 740 GL 2.3 Aut. / -96 850 TDI Aut. / -02 S60 D5 Aut. "Facelift" / -98 S70 2.4 10V Man. / -04 S40 2.4i Aut.

Poissa hessua

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 sammahti yht'äkkiä...
« Vastaus #6 : 27.07.2012, 15:20:02 »
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=165.0
 ...tiedä sit  ???

Tuo ohje koskeekin vain niitä joissa tuo diagnostiikkapistoke on konehuoneessa. Itse tarkoitin nimenomaan tätä 96 mallia, jossa on OBD pistoke sisällä...

 

Proturbo  Autodiagnoosi