RallyBaron  Samppasport

bosch lh 2,4 huijaaminen potikalla

  • 21 Vastauksia
  • 10300 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

The moose

  • Vieras
Vs: bosch lh 2,4 huijaaminen potikalla
« Vastaus #15 : 14.06.2012, 20:41:04 »
Ei muuten kenelläkään olisi tuon sinisen moottorin lämpötila anturin vastus arvoja tiedossa?
Mustan arvoja löytyy kyllä googlella helposti.
Tosiaan joku pistänyt sinisen tähän FB koneeseen vaikka oletan että musta tähän kuuluisi  :idiot2:

volvoo ostaessa oli sama vika mulla, ja sekin oli korjattu sit vielä tekemällä toinen vika..  :idiot2:

Poissa havock

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
Vs: bosch lh 2,4 huijaaminen potikalla
« Vastaus #16 : 14.06.2012, 21:00:15 »
Mitäs sinne oli räpelletty?
Omassa on löytynyt jo jokunen "rane" patentti, niitä tässä saanut pikkuhiljaa fixailla.
Vitutus voi aiheuttaa hitaan ja tuskallisen kuoleman

Volvo s40 1.8 -97  reilut 400tkm kelattu :)

The moose

  • Vieras
Vs: bosch lh 2,4 huijaaminen potikalla
« Vastaus #17 : 14.06.2012, 21:10:09 »
sininen lämpötilaanturi mustan tilalla, tekee lh 2,4 sen ettei auto lähde kylmästä käymään sitten millään, lämpösenä lähtee ja kaikinpuolin pelaa okei, päästötkin menee leimalla läpi.

se kylmänä käyntiin lähtö oli korjattu sillai et oli ryöstöliittimillä otettu katkasijalle ne 2 johtoo jotka antaa 5. suuttimelle eli ryypylle virran ja pensaa. siittä painelemalla ryypytettiin kylmänä vrum vrum..  :2funny: 

korjasin sen laittamalla mustan anturin ja poistamalla painokatkasijan. pikkasen kirosin vikojen tekijöitä siinä "parin" vuoden aikana jolloin ei huvittanu sitä vikaa selvittää.

Poissa havock

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
Vs: bosch lh 2,4 huijaaminen potikalla
« Vastaus #18 : 14.06.2012, 21:27:07 »
No oma kiesi hörähtää mutta sammuu ellei kaasua anna päivän ekassa startissa, muuten pelaa normaalisti.
No tällä ei kyllä paljon kaasutella, kun 1500rpm ja 1min tyhjäkäyntiä maksimissaan tää on zf...
Eikä sisällä minkään näkösiä ryyppy patentteja.
Suunnittelin tuolla sinisellä anturilla tekeväni, re85 potikka testausta.
Olisikohan sittenkin syytä vaihtaa musta anturi, kun sinisen arvoja ei näy netissä olevan.
Vitutus voi aiheuttaa hitaan ja tuskallisen kuoleman

Volvo s40 1.8 -97  reilut 400tkm kelattu :)

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: bosch lh 2,4 huijaaminen potikalla
« Vastaus #19 : 14.06.2012, 21:47:42 »
No oma kiesi hörähtää mutta sammuu ellei kaasua anna päivän ekassa startissa, muuten pelaa normaalisti.
No tällä ei kyllä paljon kaasutella, kun 1500rpm ja 1min tyhjäkäyntiä maksimissaan tää on zf...
Eikä sisällä minkään näkösiä ryyppy patentteja.
Suunnittelin tuolla sinisellä anturilla tekeväni, re85 potikka testausta.
Olisikohan sittenkin syytä vaihtaa musta anturi, kun sinisen arvoja ei näy netissä olevan.
kannattaa se nyt vaihtaa  muuten lh kuvittelee koneen lämpötilan olevan 20 astetta. Lisää sopivasti kulutusta ja käyntiinlähtö muulloin kuin kesäkelissä on mitä on

Poissa SEN-24

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
Vs: bosch lh 2,4 huijaaminen potikalla
« Vastaus #20 : 15.08.2012, 07:28:08 »
Molemmillehan (ezk & ecu) siitä tieto taitaa kulkea.
Sama kai se vaikka pistäisi molemmat yhdel potikan taakse samaan linjaan, saisivat saman lämpötila tiedon.
Sama lämpötila ja ohmit kuitenkin kummallekkin boxille pitäisi mennä.
Vaikutuksista ei kyllä mitään tietoa ainakaan vielä.
Pitää vielä löytää sopiva potikka ja aikaa niin voi pistää kolvin käryämään, oiskohan lineaarinen 0-20kohm?

Mites tämän potikka homman kävi? Kokeiliko kukaan? Minuakin kiinnostaisi tuo seoksen säätö. ;)
Kun Volkkari hyytyy, niin Volvolla jatketaan.
Volvona 945 ja 745.

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: bosch lh 2,4 huijaaminen potikalla
« Vastaus #21 : 17.08.2012, 10:22:25 »
Virittelin ainaskin justiin säätöpotikan ryypyksi lämpöanturin johtoon, joka menee lh:lle. Toinen niist lämpöanturin johoist tosiaan menee lh:lle ja toinen sytkäboksille ja ainakin anturin päässä samanvärisiä, nii kannattaa kattoo tarkkaan et laittaa oikeaan. Pitäis men jetronicin liittimen pinniin 13 muistaakseni. Just 20K potikan laitoin, et saa kelin mukaan kiertää tarvittavan määrän, et lähtis viinalla paremmin käyntiin. Pahemmi en kyl oo kerenny testaa, mut tyhjäkäynnil ainakin kun kääntää nii menee heti rikkaalle. Luulen et normi ajonaiokast seost on turha kummemmin yrittää siitä säätää, jos on lamda käytössä. Lh:lla kun on taipumus vähitellen säätää seos sitten taas stokiometriseks lamda 1:seen.

Mut alunperinhän tää keskustelu koski tota Lh:n liittimen pinniä 23 ja siihen potikan laittamista. Siitä ei ole kukaan vielä sanonut mitään kokemuksia.

 

KL-varaosat  Race.fi