
riippuu siitä, mikä ohjausvaihde sinne on laitettuna. nuo osat.
on ainakin 940:ssä merkkejä: trw, koyo (paras?

, zf, cam ja oliko vielä joku, jota en muista? osat näissä erilaiset.
siinä lienee kyljessä tarra, kenenkä on valmistama. ainakin omassa koyossa sellainen valmistajan tarra on alapuolella. pitkään on koyo kestänyt, yli 600 tkm.
se vaihteen nimen määrittely helpottaa jo paljon hommaa...
koyon varsia voi joutua haeskelemaan. niitä saa toki mm. netin kautta.
jos klappi on pitkittäissuunnassa auttanee ohjausvarsien vaihto, jos taas sivusuuntaista, voi olla kuluneet puslat...
onko väljyyttä molemmissa, vaiko vain oikealla puolella?
itsellä on hyllyssä varalla valloista tilattu täydellinen zf paineletkuineen. ne letkutkin kun ovat aina vaihteen merkistä riippuvaisia.
edelleen on etsinnässä paluuletkusovite zf:lle... paluuletkukin kun on taivuteltu sekin ohjausvaihteen merkin mukaisesti...
itse ohjausvarren vaihto on helppoa ja yksinkertaista. lukitteet kannattaa muistaa laittaa paikoilleen. kuin myös avata ennen irroitusta.
vaihdon jälkeen PITÄÄ tarkastuttaa auraus. paras tulos tulee auttamatta lasersuuntauksella.
eiku remppaa tekmään!