Proturbo  Autodiagnoosi

Alempi termostaattikotelo halki V70 1997

  • 5 Vastauksia
  • 2432 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

heartagramm

  • Vieras
Alempi termostaattikotelo halki V70 1997
« : 30.08.2012, 17:48:38 »
Jeps surullisenkuuluisa termostaattikotelon kansi, jossa T40 pultit ja toinen niistä nylpätty paskaksi. Toinen lähti hyvin ja nylppääntynyttä ei saanut ei millään. Varovasti koetin naputella putsatun torxin kantaan vasaralla T40:ä ja vääntöyrityksiä, jotka päättyivät aina hampaiden yli hyppäykseen (perkeleen tollo se joka on nylpännyt nuo kannat paskaksi liian pienellä avaimella). No, pari kertaa kerkesin naputella kunnes huomasin että alempi, lohkoon tuleva termostaatin kotelo oli halki, varmaankaan ei tykännyt sitten siitä vasaralla lyömisestä.

Mistä saa uuden (käytetyn) tilalle? Vai saako edes? Olisko jollain purkuautona ja haluaisi myydä? 850, S/V/C70 ja 960 taitaa olla sama kotelo? Onko eroja turbollisen/turbottoman koneen (10/20 venttiilisen) koteloilla?

Tarve on siis V70 T5 termostaattikotelolle...
« Viimeksi muokattu: 30.08.2012, 18:24:17 kirjoittanut heartagramm »

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2446
  • www.vrcf.fi
Vs: Alempi termostaattikotelo halki V70 1997
« Vastaus #1 : 30.08.2012, 18:53:02 »
 Ehkä löytyy. Palaan huomenna asiaan.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa arska11

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1802
  • Äksee90...Ocean Race :)
Vs: Alempi termostaattikotelo halki V70 1997
« Vastaus #2 : 30.08.2012, 21:12:24 »
Jeps surullisenkuuluisa termostaattikotelon kansi, jossa T40 pultit ja toinen niistä nylpätty paskaksi. Toinen lähti hyvin ja nylppääntynyttä ei saanut ei millään. Varovasti koetin naputella putsatun torxin kantaan vasaralla T40:ä ja vääntöyrityksiä, jotka päättyivät aina hampaiden yli hyppäykseen (perkeleen tollo se joka on nylpännyt nuo kannat paskaksi liian pienellä avaimella). No, pari kertaa kerkesin naputella kunnes huomasin että alempi, lohkoon tuleva termostaatin kotelo oli halki, varmaankaan ei tykännyt sitten siitä vasaralla lyömisestä.

Mistä saa uuden (käytetyn) tilalle? Vai saako edes? Olisko jollain purkuautona ja haluaisi myydä? 850, S/V/C70 ja 960 taitaa olla sama kotelo? Onko eroja turbollisen/turbottoman koneen (10/20 venttiilisen) koteloilla?

Tarve on siis V70 T5 termostaattikotelolle...

10V ja 20V on erilaiset kotelot. Pulttien paikat on eri leveydellä...
Ollut useita T5 kasipätkiä...mutta nyt:
- XC90 2.5T -06 Ocean Race
- 850R -96 (piristetty..)

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2446
  • www.vrcf.fi
Vs: Alempi termostaattikotelo halki V70 1997
« Vastaus #3 : 31.08.2012, 12:01:20 »
Löytyi !

kyljessä varaosanumero

9497464

15 e

Lähtee tänään kohti Kuopiota. (Varpaisjärveä)

Laita puhnrosi YV:llä

1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

heartagramm

  • Vieras
Vs: Alempi termostaattikotelo halki V70 1997
« Vastaus #4 : 31.08.2012, 18:09:53 »
Löytyi !

kyljessä varaosanumero

9497464

15 e

Lähtee tänään kohti Kuopiota. (Varpaisjärveä)

Laita puhnrosi YV:llä



Ei käy, on uudemman mallisen kotelo. :s Suurella todennäköisyydellä on tuo kotelo jo löytynyt kyllä toisaalta!

heartagramm

  • Vieras
Vs: Alempi termostaattikotelo halki V70 1997
« Vastaus #5 : 03.09.2012, 19:09:27 »
Osaako joku sanoa miten saisi tuon termostaattikotelon alemman kiinnityspultin poikkeen, ottaa nimittäin laturia kannattelevaan alumiinirunkoon aika pahasti kiinni juuri silleen etten perkule varmasti saa sitä tuolla T40 meisselillä auki, muutamasta millistä olis kiinni, pitääkö alkaa kaventamaan tuota tuliterän meisselin vartta että saa irti? :D Ei kehtaisi kuitenkaan ihan atomeiksikaan purkaa autoa.

E: no lähtihän se. Onneksi oli sen verran pitkä T40 meisseli että sai hieman sivusta kammettua ja ruuvattua irti. Piti purkaa ohjaustehostajan pumppu pois tieltä ja sen kiinnityslevyt pois myös. Sen jälkeen sivusta juuri ja juuri sai kilkattua sitä torxpulttia siten että sai irroitettua.

Enpä olisi uskonut että sinne kaksi tiivistettä kotelon ja lohkon väliin tulee, mutta niin vain siellä oli ennestään, Volvon tiskilläkin sanoivat että eiköhän siinä VIDAssa ole virhe kun kahta tarjoaa. Sitä aattelin minäkin kunnes kaksi tiivistettä pala kerrallaan ruoputtelin pois. Kuvamateriaali kertokoon että oliko tiukassa, ja huomatkaa hiontajäljet apurungossa jotta saa meisselillä ruuvattua uuden kotelon kiinni/auki tarvittaessa suoraankin. Ei vaan tullut vielä postin mukana tuota koteloa joten jäänee huomiselle asennus, hyvä niin että saa sen toisenkin tiivisteen väliin (edelleenkin ihmettelen, että miksi sinne kaksi tarvitsee).



« Viimeksi muokattu: 04.09.2012, 19:31:20 kirjoittanut heartagramm »

 

Futurez  Kulkukoira