Kulkukoira  Proturbo

V70 2,5 T -98 Tärinä ajaessa

  • 42 Vastauksia
  • 31863 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pimiz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2,5 T -98 Tärinä ajaessa
« Vastaus #30 : 14.08.2012, 21:17:54 »
Noniin, vilkaisin noita moottorin yläosan tukipuslia, ja siellähän on jonkinnäköinen murtuma:




Mitä raati on mieltä? Onko vaihtokunnossa, ja voiko tärinän (yksi) syy olla tässä?

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: V70 2,5 T -98 Tärinä ajaessa
« Vastaus #31 : 14.08.2012, 21:44:07 »
On vaihtokunnossa. Väännäppä jollain tangolla konetta ees taas.. Tai oikeestaan käsinki saat varmaan liikkumaan kun otat halaus otteen koneesta niin huomaat kuinka se on iha rikki
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa pimiz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2,5 T -98 Tärinä ajaessa
« Vastaus #32 : 14.08.2012, 22:18:29 »
Jaaha. Uutta puslaa sitten vain etsimään.

Motonetista löytyy Moott tukilaakeri Volvo-850/70 850/70 ->00 Takaylätuen etuHELA jos ø61mm epäkesko [1991-2000]. Tämä osako on kyseessä?

Poissa kiilaolavi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2,5 T -98 Tärinä ajaessa
« Vastaus #33 : 14.08.2012, 22:26:31 »
Mittaa sen helan ulkohalkaisija mauserilla ennen kuin menet ostamaan ja ota mauseri mukaan...omaani (-00) ei sopinut motonetin...tai sopi helpostikin...oli pari milliä väljä...piti ostaa alkuperäinen myös koko "jalan" sisältävä korvake...

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: V70 2,5 T -98 Tärinä ajaessa
« Vastaus #34 : 14.08.2012, 22:29:59 »
Mittaa sen helan ulkohalkaisija mauserilla ennen kuin menet ostamaan ja ota mauseri mukaan...omaani (-00) ei sopinut motonetin...tai sopi helpostikin...oli pari milliä väljä...piti ostaa alkuperäinen myös koko "jalan" sisältävä korvake...
juu. Ei sovi se motonettilainen uudempiin koneisiin. Eli 99-00 joissa sähkönen kaasuläppä. Muistaakseni siihen saa sovitettua jonkun uretaani pusslan. Nimimerkki zulur tietää siitä enemmän.
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa pimiz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2,5 T -98 Tärinä ajaessa
« Vastaus #35 : 14.08.2012, 22:38:28 »
juu. Ei sovi se motonettilainen uudempiin koneisiin. Eli 99-00 joissa sähkönen kaasuläppä. Muistaakseni siihen saa sovitettua jonkun uretaani pusslan. Nimimerkki zulur tietää siitä enemmän.

No tuo on juuri näitä uudempia koneita. Täytyy mitata tuo koko ja etsiä sopiva osa sen mukaan. Toki kaikki vinkit asiaan liittyen ovat tervetulleita.

hevonen

  • Vieras
Vs: V70 2,5 T -98 Tärinä ajaessa
« Vastaus #36 : 15.08.2012, 06:50:49 »
Joo, ei sovi motonettiläinen tuohon.
Tosin kerran kun kaveri oli tuollaisen tuohon uudempaan malliin ostanut eikä muuta ollut tilalle laittaa, vedettiin gorillateippiä puslan ympäri ja lykättiin paikalleen. :o
On se siellä pari vuotta jo mennyt. :3/4 jättää sen:

Poissa jjollila

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi

Poissa 850Z71S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 365
Vs: V70 2,5 T -98 Tärinä ajaessa
« Vastaus #38 : 15.08.2012, 22:55:09 »
Eipä tuo ole siniselläkään hinnan kiroissa.
Tuo kumi on hyvä pitää kunnossa, koska usesti hajottaa sen pakosarjassa tai sen jälkeen olevassa pakoputkessa olevan haitarin ja jos on mallia pakoputkessa, eikä ole hitsaus vehkeitä saatavilla, niin tuo pakoputken pätkä katalysaattoreineen maksaa mukavasti... muistikuvani mukaan sitä ei saanut edes tarvikkeena(?)
Lisäksi tuo kumin rikkinäisyys hajoittaa sen jakopään alla olevan tukikumin, joka on siellä apurunkossa kiinni, niin sekin kumi jos on mallia "ei saa motonetista" maksoi sinisellä jonkun matkaa yli 100€.

Tuolla erittäin hyvät ohjeet uuden asennuksesta http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=166.0  ja omani irroitin aikoinaan rautasahalla, josta irroitin terän ja laittamalla sen takaisin kiinni sahaan saatuani terän sinne kumin "sisälle". Sitten vaan sahasin varovasti kahdesta kohtaa kumin rungon ohueksi ja ruuvarilla välistä vääntäen vanha pois. E
Ennen uuden asennusta hioin 400:lla paperilla holkin/rungon puhtaaksi.
« Viimeksi muokattu: 15.08.2012, 22:56:54 kirjoittanut 850Z71S80 »
YOURS CAN GO FAST... BUT MINE CAN GO ANYWHERE.

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5721
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: V70 2,5 T -98 Tärinä ajaessa
« Vastaus #39 : 16.08.2012, 12:36:51 »
nyt tohon JSKoton tärinä ongelmaan ois omakohtaista faktaa tarjolla. eli itelläkin alkoi täristämään epämääräisesti nopeudessa 80-120 km/h ja tuntui vähän riippuvan asfaltistakin(uutta tasaista asfalttia vai vanhaa urille mennyttä) sekä säästä ja kaikesta siltä väliltä  :D Nyt tukivarsirempan yhteydessä vika ratkesi, oikean puolen alapallo oli ihan sohlo sekä puslissa oli jo sanomista.

Nyt uusilla tukivarsilla joihin upotin vielä polyuretaanipuslat niin tuli tosi hyvä ja ei täristänyt ainakaan 0-200 nopeuksissa yhtään  V:>

Poissa pimiz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2,5 T -98 Tärinä ajaessa
« Vastaus #40 : 22.08.2012, 21:09:49 »
Ylätukikumi vaihdettiin, mutta tärinä jäi. Samalla katsottiin etupyörien tuenta ja pitäisi olla kunnossa. Vahva epäily syylliseksi on siis renkaat. Harmi ettei taida oikein olla mahdollisuutta kokeilla toisilla renkailla. Noh, katsotaan mitä tässä keksisi.

Vaihdettu osa oli tuo fixuksen linkissä oleva, kiitos tästä vinkistä. Onpahan ainakin kone tuettu nyt paremmin.  :)

Poissa Jarham

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2,5 T -98 Tärinä ajaessa
« Vastaus #41 : 11.09.2012, 23:17:48 »
Samanlaisten tärinäongelmien kanssa paininut... Omat tärinät lähti liikkeelle kun ajoin 100 km /h roudanreikään. Vaihdettuja osia tukivarret. vetoakselit(purkuautoista), etupyörän napa , ylempi moottorintuki taempi, oikealla puolella alhaalla oleva moottorintuki, Raidetangonpäät ja kaksi rengasta ja kaikki vanteet mittautettu että ovat suorat. Ravistus on muuttunut hivenen joka ikisellä muutoksella, muttei ole hävinnyt, mutta tänään huomasin jälleen mokomaa rassatessani että vetonivelen pää joka tulee navasta pihalle, vipattaa, vaikkei itse napa vipatakkaan. Avasin keski mutterin ja kiristin uudelleen ja vipatus hieman väheni. Ajossakin jäi vain minimaalinen tärinä päälle, joten tilalle uuden vetarin. Näitä tärinäongelmia on näköjään ollut volvoissa aika paljon ja olen nyt itse sitä mieltä että vetonivelet / akselit kannattaa syynätä kunnolla. Autoni on v70 -98 t5 automaatti...
« Viimeksi muokattu: 11.09.2012, 23:20:40 kirjoittanut Jarham »

Poissa JuhaKHJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2,5 T -98 Tärinä ajaessa
« Vastaus #42 : 08.10.2012, 18:50:44 »
Samanlaisten tärinäongelmien kanssa paininut... Omat tärinät lähti liikkeelle kun ajoin 100 km /h roudanreikään. Vaihdettuja osia tukivarret. vetoakselit(purkuautoista), etupyörän napa , ylempi moottorintuki taempi, oikealla puolella alhaalla oleva moottorintuki, Raidetangonpäät ja kaksi rengasta ja kaikki vanteet mittautettu että ovat suorat. Ravistus on muuttunut hivenen joka ikisellä muutoksella, muttei ole hävinnyt, mutta tänään huomasin jälleen mokomaa rassatessani että vetonivelen pää joka tulee navasta pihalle, vipattaa, vaikkei itse napa vipatakkaan. Avasin keski mutterin ja kiristin uudelleen ja vipatus hieman väheni. Ajossakin jäi vain minimaalinen tärinä päälle, joten tilalle uuden vetarin. Näitä tärinäongelmia on näköjään ollut volvoissa aika paljon ja olen nyt itse sitä mieltä että vetonivelet / akselit kannattaa syynätä kunnolla. Autoni on v70 -98 t5 automaatti...


Kuinka tuossa vetarien väljyydessä niin huomaako väljyyden siinä vaiheessa kun automaatissa vaihtaa suuntaa? Aiheuttaako vetarien välys tosiaan semmosen vipatuksen että se alkaa ajossa viemistämään autoa tois pual? Renkaiden paineet tarkistin ja sen puolen koiranluu mulla ainakin on uuteen vaihdettuna jonne päin auto vetelee maantiellä. Neljänkympin vauhdissa ratti tekee sellasta hyvin pientä edestakaista vipotusta.  ???


- Vika selvisi, onneksi aika edullinen remontti kun vaihtoi talvirenkaat vaan alle. :) Aluvanne joko vähän kiero taikka vyö poikki eturenkaasta. -99 vuosimallin renkaalle aika hyvin kertynyt kestoa saksanmaalla.  :D
« Viimeksi muokattu: 15.10.2012, 14:59:16 kirjoittanut JuhaKHJ »
-General Motors Finlandin toiveesta entinen Opelisti-

 

Carcom Oy  Elekma